شماری از دختران در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان با ابراز نگرانی می‌گویند که هیچ فرصت ورزشی برای بانوان در این ولایت وجود ندارد و زنان و دختران از ورزش‌کردن محروم‌اند. آنان می‌افزایند که دولت باید مکان‌های ورزشی مشخص را برای دختران و زنان این ولایت ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند برای سلامتی‌شان ورزش کنند.

فریبا، یکی از دختران بدخشان می‌گوید که تمام ورزشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی در این ولایت برای مردان در نظر گرفته شده، اما برای بانوان در این بخش کوچک‌ترین توجهی صورت نگرفته و ادارۀ ورزشی بدخشان در این زمینه هیچ کاری نکرده است.

کریمه، یکی دیگر از دختران بدخشان می‌گوید که علاقه‌مند است ورزش کند، اما به دلیل نبود مکان‌های ورزشی مشخص برای بانوان در این ولایت، نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. او می‌گوید که کمیتۀ ورزشی بدخشان باید به این خواست بانوان توجه کند و برای رفع این مشکل اقدامات مشخصی را روی‌دست گیرد تا برای بانوان فرصت فراهم شود که بتوانند در یک مکان مشخص ورزش کنند.

عبدالبصیر نیرومند، آمر کمیتۀ ورزشی بدخشان می‌گوید که مسألۀ ایجاد جمنازیوم/ورزشگاه برای زنان و دختران این ولایت، یکی از اولویت‌های کاری این اداره بوده و این خواست را هم‌واره مطرح کرده است.

به گفتۀ آمر کمیتۀ ورزشی بدخشان، بانوان بسیاری به ادارۀ ورزشی بدخشان برای داشتن مکان ورزشی مناسب و مشخص مراجعه کرده‌اند، اما در نبود ورزشگاه مشخص برای زنان این ولایت ادارۀ وزرشی نمی‌تواند این خواست آنان را برآورده کند. او می‌افزاید که این مسأله را بارها با مقام‌های محلی بدخشان و اداره‌های توسعه‌یی این ولایت مطرح و حتی در برنامۀ توسعه‌یی کمیتۀ ورزشی بدخشان هم درج کرده است.

آقای نیرومند نیز می‌گوید که تمرین و ورزش حق مسلم زنان است و ادارۀ ورزشی بدخشان هیچ تفاوتی میان زنان و مردان قایل نیست و پس از ایجاد ورزشگاه مشخص برای زنان، فرصت ورزش را به زنان فراهم خواهد کرد. به گفتۀ آمر کمیتۀ ورزشی بدخشان، در برنامۀ سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این اداره ایجاد یک ورزشگاه مشخص برای بانوان را شامل کرده‌اند؛ اما معلوم نیست که در کدام سال این مسأله تحقق پیدا می‌کند.

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: // //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: