عبدالباری عمر، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری در کابل، از کشورها و نهادهای کمک‌کنندۀ جهانی می‌خواهد که بخش صحت افغانستان را به مسائل سیاسی ربط ندهند و به کمک‌های خود در این بخش ادامه دهند.

آقای عمر می‌گوید که بانک جهانی فعالیت‌های خود را برای تمویل مرکزهای کرونا در افغانستان دوباره آغاز نکرده؛ در حالی‌ که به گفتۀ او، بانک جهانی مسئولیت تمویل این مرکزها را تا سال ۲۰۲۴ برعهده گرفته است.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

او می‌افزاید: «ما به شما التماس نمی‌کنیم، هم‌وطنان ما می‌دانند که مخاطب ما همان جوامع خارجی‌ست که پیش از این در این‌جا حضور داشتند، با ما در دوحه و ولایت‌های مختلف افغانستان دیدار کردند. این‌ها افراد غیرسیاسی بودند و مخاطب ما همین افراد غیرسیاسی‌ست که شما این‌جا حضور داشتید؛ اما همه‌چیز را به حال خود رها کردید.»

معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه می‌گوید‌ که بانک جهانی برای تمویل با مرکزهای کرونا تفاهم‌نامه امضا کرده؛ اما پس از تحولات اخیر همه‌چیز را به‌ حال خود رها کرده است. عبدالباری عمر، از عالمان دین می‌خواهد که برای آگاهی عامه در بخش صحت با آنان هم‌کاری کنند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

او با اشاره به سوءتغذیۀ کودکان نیز می‌گوید که بیش از دو میلیون کودک در کشور به سوءتغذیه مبتلا اند که یکی از دلیل‌های آن شیرندادن کافی از سوی مادران است. معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت از پزشکان و دیگر کادرهای علمی که بیرون از کشور زنده‌گی می‌کنند، می‌خواهد که به کشور بازگردند و به هم‌وطنان خود خدمات ارائه کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: