منابع معتبر امنیتی در بغلان به سلام‌وطندار می‌گویند، حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ جوزا/خرداد) یک پایگاه نیروهای ارتش در منطقۀ باغ شمال شهر پلخمری، هدف حملۀ موتر بمب‌گذاری‌شده، قرار گرفت.

به گفتۀ منابع، تاکنون در نتیجۀ این رویداد ۶ نیروی ارتش جان باخته و بیش از ۱۰ نیروی دیگر، زخمی شده‌اند.

این منابع می‌گویند، این پایگاه مرکز سوق و ادارۀ نیروهای امنیتی نیز بود و بخش‌هایی زیادی آن ویران شده است.

شماری از سربازان زخمی می‌گویند که تلفات زیادی به نیروهای امنیتی وارد شده و بسیاری از آنان در زیر آوار گیر مانده‌اند. به گفتۀ این نظامیان این پایگاه در چند کیلومتری ساختمان فرماندهی پولیس بغلان موقعیت دارد، اما هیچ نیروی کمکی برای نجات زخمیان و قربانیان این رویداد به این پایگاه نرفته‌ است.



عباس توکلی، فرمانده قول اردوی ۲۱۷ پامیر در شمال‌شرق وقوع این انفجار را تأیید می‌کند، اما می‌گوید که این موتر بمب‌گذاری‌شده  پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای ارتش شناسایی و با شلیک گلوله هدف قرار گرفت.

به گفتۀ آقای توکلی طالبان پس از این رویداد بر این پایگاه و پاسگاه‌های اطراف آن حمله کردند و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند که این حمله عقب زده شده است.

فرمانده قول اردوی ۲۱۷ پامیر در شمال‌شرق می‌گوید، در این حمله شماری از سربازان ارتش زخم برداشته‌اند و دیوارهای این پایگاه ویران شده است. او در بارۀ جان‌باخته‌گان این رویداد چیزی نمی‌گوید.

سلام‌وطندار را در اینستاگرام دنبال کنید

طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته و ادعا کرده‌اند که شماری زیادی از نیروهای دولتی کشته شده‌اند و ده‌ها وسایط نقلیۀ این نیروها نیز تخریب شده است.

فرمانده قول اردو ۲۱۷ پامیر می‌افزاید که طالبان شاهراه بغلان-سمنگان را ماین‌گذاری کرده‌اند و در چندین بخش با ایجاد کمین جادۀ عمومی را به روی ترافیک بسته‌اند.

این فرمانده قول اردو می‌گوید که به دلیل ماین‌گذاری این شاهراه و کمین طالبان، عملیات نیروهای امنیتی برای سرکوب این گروه به کندی به پیش می‌رود.

سلام‌وطندار را در یوتیوب دنبال کنید

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: