ادارۀ بازرس ویژۀ آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار، گفته است که براساس تازه‌ترین ارزیابی سازمان بین‌المللی کار، بیش از ۵۰۰ هزار شهروند افغانستان در ربع سوم سال ۲۰۲۱ شغل خود را از دست داده‌اند.

سیگار امروز در توییترش نوشته است که تا اواسط سال ۲۰۲۲ شمار افرادی که پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی شغل خود را از دست خواهند داد به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن خواهند رسید.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

بازرس ویژۀ آمریکا برای بازسازی افغانستان افزوده که زنان بیش‌تر در این زمینه متأثر شده‌اند و پیش‌بینی شده است که سطح اشتغال زنان تا اواسط سال ۲۰۲۲، تا ۲۱ درصد کاهش یابد.



این در حالی‌ست که با تسلط امارت اسلامی بر افغانستان شمار بسیاری از شهروندان شغل خود را از دست داده‌اند. در عین حال، شماری از تجارت‌های کوچک و بزرگ با رکود روبه‌رو شده و نیز فعالیت برخی از نهادها متوقف شده است.

از سوی دیگر، زنان بسیاری به‌دلیل وضع محدودیت‌ها وظیفه‌های‌شان را از دست داده‌ و کارمندان زن در اداره‌های دولتی از ادامۀ کار محروم شده‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

این وضعیت سبب افزایش فقر و بحران اقتصادی در کشور شده است. برنامۀ توسعه‌یی سازمان ملل نیز گفته است که محدودیت‌ بر کار زنان، یک میلیارد دالر به اقتصاد افغانستان خسارت وارد خواهد کرد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: