مسئولان در شهرداری کابل، می‌گویند که ساخت‌وساز ساختمانی در شهر کابل آزاد شده است و هر فردی می‌تواند در این شهر از ۱ تا ۱۰ طبقه ساختمان بسازد. آن‌ها، می‌افزایند که این ساخت‌وساز مشروط به تثبیت جایداد و دریافت اجازه‌نامه‌ی شهرداری کابل است.

نعمت‌الله بارکزی، مشاور امور فرهنگی شهرداری کابل، می‌گوید که اگر فردی بدون جواز شهرداری دست به ساخت‌وساز بزند، با او برخورد قانونی خواهد شد.

او می‌افزاید: «اگر کسی خلاف جواز کار کند؛ مثلاً اجازه‌ی پنج طبقه داشته باشد و ۱۰ طبقه بسازد یا اجازه داشته باشد ۷۰ درصد ملکیت خود را بلند ببرد و آن را ۱۰۰ درصد بلند کند، بدون شک با او برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

امان‌الله، کارگر روزمزد در شهر کابل، هنگامی که خشتی را روی دیواری که قسمت بالای آن سمنت ریخته شده قرار می‌دهد، می‌گوید که هنوز هم شمار بسیاری از هم‌قطارانش از بی‌کاری رنج‌ می‌برند.

او می‌افزاید: «آرزو دارم که کار دایمی فراهم شود. در این ساخت‌وساز فعلاً زمینه‌ی کاری به ما فراهم شده است؛ اما مطمئن نیستم که دایمی باشد. ما می‌خواهیم این کارها دایمی باشد تا بتوانیم از این طریق نفقه‌ی خود و خانواده‌ی خود را تأمین کنیم.»

عبدالحمید، دیگر کارگر روزمزد در شهر کابل که عرق از پیشانی‌اش جاری است و از چهره‌اش سختی روزگار و رنج‌های ناداری به وضاحت دیده می‌شود، می‌گوید: «هنوز هم کاروبار زیاد نیست و من فقط با چند روز کار در این جا، می‌توانم نیازهای خوراکی خانواده‌ام را برای چند روز تأمین کنم. خواست ما از حکومت این است که به ما کار همیشگی فراهم کند تا چند فقیر و بی‌بضاعت صاحب کار شوند.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

عزیزالدین فضلی، یکی از مدیران شرکت ساختمانی پروژه‌ی «کابل پلازا شماره ۴»، از شهرداری کابل می‌خواهد که در بخش توزیع جواز کار ساختمان‌ها در شهر کابل، سهولت‌هایی را فراهم کند.

او می‌گوید: «ما می‌خواهیم با معیارهای بین‌المللی که دو طبقه‌ی نخست آن پارکینگ است، در بخش جواز کار و امر اعمار به تاجران کمک شود.»

گفتنی است که پیش از این وزارت شهرسازی و مسکن گفته بود که کارهای ساختمانی در شهر کابل به دلیل ساخت‌وساز در ساحه‌های غیرپلانی، به گونه‌ی موقت متوقف شده است. این وزارت، پیش از این گفته بود که کار روی کارشیوه‌ی جلوگیری از ساخت‌وساز در ساحه‌های غیرپلانی آغاز شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: