یک منبع دولتی در پکتیا، به شرط افشانشدن نامش به سلام‌وطندار می‌گوید که حوالی ساعت ۳:۳۰ دقیقه‌ی عصر امروز (‌شنبه، ۲۸ عقرب)، در دروازه‌ی «خرلاسی» در امتداد خط فرضی دیورند در ولسوالی دندپتان این ولایت، میان نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی درگیری رخ داده است.

منبع می‌افزاید که نیروهای امارت اسلامی می‌خواستند یک پاس‌گاه امنیتی در دروازه‌ی «خرلاسی» بسازند که نظامیان پاکستانی بر آن‌ها تیراندازی کرده و نیروهای امارت اسلامی هم در پاسخ به تیراندازی آن‌ها، حمله کرده اند.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

بر اساس معلومات منبع، در حمله‌ی نیروهای امارت اسلامی بر نظامیان پاکستانی، بر سه پاس‌گاه امنیتی نظامیان این کشور گلوله‌باری شده؛ اما از تلفات به‌جامانده‌‌ی نظامیان پاکستانی اطلاعاتی در دست نیست.

منبع می‌افزاید که در این درگیری به نیروهای امارت اسلامی آسیبی نرسیده است. به گفته‌ی منبع، هم‌اکنون نیز درگیری میان دو طرف جریان دارد.

در همین حال، آدم‌خان اوریاخیل، سخن‌گوی والی پکتیا، به سلام‌وطندار می‌گوید که عصر امروز در ساحه‌ی یادشده از سوی نظامیان پاکستانی بر مسافرانی که می‌خواستند به آن سوی مرز بروند، گلوله‌باری شده است.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی پکتیا، درگیری حدود نیم ساعت ادامه داشت و در نتیجه‌ی آن به کسی آسیبی نرسیده است. او می‌افزاید که اکنون وضعیت در محل آرام است.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

این در حالی است که عصر روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، ۲۴ عقرب، هم میان نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی در این ساحه درگیری رخ داده بود.

گفتنی است که پیش از این نیز، نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی در این ولسوالی باهم درگیر شده اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: