هم‌زمان با سفر سرپرست وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی به روسیه، آگاهان مسائل اقتصادی، می‌گویند که اشتراک مقام‌ها و نمایندگان حکومت سرپرست به ویژه در نمایش‌گاه‌ها، نشست‌ها و گفتما‌ن‌های منطقه‌ای، نقش مثبت بر جلب‌ سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در افغانستان دارد.

وزارت معادن و پترولیم، روز گذشته با پخش خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود نوشته که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت، در رأس یک هیئت در سفر رسمی سه‌روزه به هدف اشتراک در هفتمین نمایش‌گاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه، به این کشور رفته است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

آگاهان، اشتراک سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این نمایش‌گاه را سودمند و گامی مثبت برای گسترش روابط اقتصادی افغانستان در منطقه می‌خوانند.

ظهور مدبر، آگاه مسائل اقتصادی، در این باره می‌گوید: «اشتراک هیئت اقتصادی افغانستان در همچو نشست‌ها، جلسه‌ها و نمایش‌گاه‌ها، می‌تواند گام ارزش‌مند به پیکر اقتصاد باشد. در بخش اقتصادی ما نیروی کار و زمین داریم؛ ماشین‌آلات و سرمایه‌ی کافی اما نداریم. نشست و گفتمان با کشورهای بزرگ اقتصادی چون روسیه خیلی می‌تواند برای جلب این گونه هم‌کاری‌ها مهم و اساسی باشد.»

از سویی هم، ایرج فقیری، دیگر آگاه مسائل اقتصادی، می‌گوید که سهم‌گیری افغانستان در نشست‌ها و مناسبت‌های اقتصادی مهم منطقه، تعاملات اقتصادی و سیاسی افغانستان را گسترش می‌دهد.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

او می‌افزاید: «هر قدر بتوانیم تعاملات سیاسی و اقتصادی انعطاف‌پذیرانه با کشورهای همسایه داشته باشیم، می‌توانیم سوددهی و رشد اقتصادی مناسب برای هر کدام شهروندان افغانستان به وجود بیاوریم. در کنفرانس‌ها باید فعالیت‌های سودمندانه داشته و عامل جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در افغانستان باشیم.»

در هفتمین نمایش‌گاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه، آخرین تحولات کشورهای بزرگ اقتصادی در بخش‌های صنعت برق، تولید برق، انرژی حرارتی، انرژی هسته‌ای و آبی، انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی صنعتی و برخی تجهیزات دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایش‌گاه که در تاریخ‌های ۲۶ تا ۲۸ سپتمبر در روسیه برگزار می‌شود، ۲۰۰ غرفه‌دار از ۱۰ کشور اشتراک می‌کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: