مسئولان وزارت صحت ‌عامه، می‌گویند که در ۱۸ روز گذشته، سه هزار تن در سراسر افغانستان به کوید-۱۹ مبتلا شده است.  

شرافت زمان، سخن‌گوی این وزارت، امروز (چهارشنبه، ۲۷ ثور) به سلام‌وطندار گفت که در یک ماه‌ونیم گذشته، ۲۵ تن در اثر ابتلا به کوید-۱۹ جان داده که از این میان، ۱۵ تن آن‌ها، در ۱۷ روز گذشته جان باخته ‌است.

مسئولان شفاخانه‌‌ی افغان-جاپان نیز، می‌گویند که روزانه نزدیک به ۸۰ تن برای آزمایش ویروس کرونا به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

حشمت‌الله غزنوی، مدیر اداری بخش کوید-۱۹ این شفاخانه، می‌گوید که بیش‌تر مراجعه‌کنندگان، افرادی اند که برای بار دوم و سوم به کوید-۱۹ مبتلا شده ‌اند.

به گفته‌ی او، شمار مراجعه‌کنندگان پس از عید رمضان، افزایش یافته و بیش‌تر آن‌ها کسانی ‌اند که قبلاً به دلیل ابتلا به کرونا در همین شفاخانه بستری بوده اند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

از سوی دیگر، پزشکان در شفاخانه‌ی افغان-جاپان، می‌گویند که شمار بیماران مبتلا به کرونای شدید، در روزهای گذشته در کشور افزایش یافته و روزانه، تا ۱۰ تن در این شفاخانه بستری می‌‌شوند که بیش‌تر آن‌ها زنان استند.

در همین حال، محمد زمان که بیش از پنج روز می‌شود در این شفاخانه بستری است، می‌گوید که در شفاخانه‌ی افغان-جاپان، به بیماران به گونه‌ی درست رسیدگی می‌شود و او از ارائه‌ی خدمات درمانی راضی است.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

مریم، باشنده‌ی اصلی پروان که مادرش را برای درمان به شفاخانه‌ی افغان-جاپان آورده، می‌گوید که مادرش ۱۷ روز در شفاخانه‌ی پروان بستری بود؛ اما در آن ‌جا بهبود نیافت و به همین دلیل، او را در شفاخانه‌ی افغان-جاپان بستری کرده است و اکنون، وضعیتش بهبود یافته است.

بر اساس آمار شفاخانه‌ی افغان-جاپان، اکنون نزدیک به ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در این شفاخانه بستری استند.

 مسئولان وزارت صحت‌عامه نیز، می‌گویند که به منظور جلوگیری از گسترش از کرونا، در نظر دارند واکسین ضد این ویروس را در سراسر افغانستان تطبیق کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: