از میان دست‌کم ۵۵۰ پروژۀ ساختمانی که وزارت شهرسازی و اراضی مسئولیت تطبیق آن را دارد، سرنوشت بسیاری از این پروژه‌ها در سال روان مالی ناروشن است. مسئولان وزارت شهرسازی و اراضی می‌گویند که به‌دلیل نبود بودجۀ کافی، این وزارت ام‌سال نمی‌تواند شماری از پروژه‌ها را عملی کند.

حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، امروز در یک نشست خبری که در چارچوب برنامۀ «حساب‌دهی دولت به ملت» در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شده بود، می‌گوید که اندک بودجۀ انکشافی این وزارت ام‌سال در بخش حفظ کادرهای این وزارت به مصرف خواهد رسید و برای کار روی بیش‌تر پروژه‌ها بودجۀ انکشافی در نظر گرفته نشده‌ است.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

حکومت سرپرست امارت اسلامی بودجۀ سال مالی ۱۴۰۱ را از درآمدهای داخلی با بودجۀ انکشافی خیلی کم نسبت به سال‌های گذشته تصویب کرد.

با این حال، عبدالواسع نایب‌زی، آگاه مسائل اقتصادی، به سلام‌وطندار می‌گوید که نبود بودجۀ انکشافی کافی در وزارت شهرسازی و اراضی، اثرهای منفی بر نظم شهری و وضعیت اقتصادی مردم دارد.

با این‌ همه، وزارت شهرسازی و اراضی از ترتیب ماسترپلان‌های شهری، پلان‌های استراتژیک و پلان‌های انکشاف شهری، خبر می‌دهد.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

این وزارت هم‌چنان از نهایی‌شدن طرح ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پنج زون کشور و هم‌چنان از آغاز به کار سه پروژۀ بزرگ؛ چون پروژۀ کابل جدید و شهرک‌های چینایی‌ها و قطری خبر می‌دهد.

این در حالی‌ست که پیش از این چه‌گونه‌گی کیفیت پروژه‌های ساختمانی در کشور هم‌واره با انتقادهایی روبه‌رو بوده‌ است. وزارت شهرسازی و اراضی نیز تأیید می‌کند که بر بنیاد ارزیابی این وزارت، در گذشته بیش‌تر تعمیرها با کیفیت مناسب و مطابق استانداردهای جهانی، ساخته نشده ‌است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: