فصل ۲۱۲۰۲۰ لالیگای اسپانیا پُر از هیجان بود و تا هفتۀ آخر تکلیف هیچ یکی از تیم‌های مدعی برای قهرمانی مشخص نبود. در این فصل تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا و حتی سویا نیز شانس قهرمانی را با اختلاف کم داشتند.

اتلتیکو مادرید با ۸۶ امتیاز از ۳۸ بازی انجام‌داده در این فصل فاتح عنوان قهرمانی لالیگا شد. در هفتۀ آخر لالیگا در شرایطی که اختلاف امتیاز تیم‌های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید ۲ امتیاز بود، اتلتیکو بازی آخری خود مقابل رئال وایادولید را با نتیجۀ ۲/۱ پیروز شد تا این‌که پیروزی ۲/۱ رئال مادرید هم نتواند مانع قهرمانی شاگردان دیگو سیمئونه شود. در نتیجه اتلتیکو مادرید برای یازدهمین‌ بار و پس از فصل ۲۰۱۳ قهرمان لالیگا شد و تیم‌های رئال مادرید با ۸۴ امتیاز دوم و بارسلونا با ۷۹ امتیاز سوم شدند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

وضعیت تیم‌های کسب‌کنندۀ سهمیۀ لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا

چهار تیم اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، بارسلونا و سویا با کسب ۸۶، ۸۴، ۷۹ و ۷۴ سهمیۀ لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. تیم‌های رئال سوسیداد و رئال بتیس هر کدام با کسب ۶۲ و ۶۱ امتیاز و قرارگرفتن در رده‌های پنجم و ششم جدول توانستند سهمیۀ لیگ اروپا را به‌دست آورند.



وضعیت تیم‌های سقوط‌‌کننده و صعودکننده

در پایان فصل ۲۱—۲۰۲۰ سه تیم ایبار، رئال وایادولید و هوسکا هر کدام با کسب ۳۴، ۳۱ و ۳۰ امتیاز در سه خانۀ آخر جدول لالیگا قرار گرفتند و به لیگ دسته‌یک یا سیگوندا دیویژن سقوط کردند و در آن‌طرف از لیگ دسته‌یک یا سیگوندا تیم‌های اسپانیول و مایورکا صعود قطعی خودشان را به لالیگا انجام داده‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

وضعیت بهترین بازی‌کنان فصل ۲۱۲۰۲۰ لالیگا

لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا در این فصل با به‌ثمررساندن ۳۰ گول، لقب آقای گول این رقابت‌ها را از آن خود کرد. مسی بر علاوه در این فصل ۹ پاس گول نیز برای خودش ثبت کرده است.

کریم بنزما، کاپیتان رئال مادرید و جرارد مورنو هر کدام با ۲۳ گول زده در رده‌های دوم و سوم جدول گول‌زنان لالیگا قرار گرفتند.
یاگو آسپاس با ۱۳ پاس گول به‌عنوان بهترین پاسور فصل لالیگا لقب گرفت. مارکوس یورنته با ۱۱ پاس گول و تونی کروس با ۱۰ پاس گول در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. هم‌چنان یان اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکو با ۱۸ کلین شیت در ۳۸ بازی انجام‌دادۀ خود فاتح جایزه زامورا یا بهترین دروازه‌بان فصل انتخاب شد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: