سفارت آمریکا در کابل اعلام کرده که روند انتقال فرودگاه کندهار به دولت افغانستان در هفتۀ جاری به پایان رسیده است.

این نهاد امروز در توییترش نوشته است که سربازان آمریکایی برای نزدیک به دو دهه با نیروهای امنیتی افغانستان شانه‌به‌شانه با تروریسم مبارزه کرده‌اند و نیروهای مأموریت پشتی‌بانی قاطع و نیروهای امنیتی افغانستان، مأموریت مشترک داشتند و متحدان ثابت بودند.

سفارت آمریکا در کابل تأکید کرده است که به پشتی‌بانی خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد؛ زیرا به گفتۀ آن‌ها، آنان از افغان‌ها دفاع می‌کنند، افغانستان را به ثبات می‌رسانند و برای صلح پایدار و عادلانه مبارزه می‌کنند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

فرودگاه کندهار از بزرگ‌ترین پایگاه‌های سربازان آمریکایی و ناتو بود که براساس گزارش‌ها، حدود ۳۰ هزار سرباز زمانی در آن مستقر بودند.

فرودگاه کندهار از بزرگ‌ترین پایگاه‌های سربازان آمریکایی و ناتو بود.

پیش از این، ادارۀ هوانوردی ملکی از ناتو خواسته بود که مسئولیت عملیاتی فرودگاه کندهار را به این اداره واگذار کند. وزارت دفاع کشور و ادارۀ هوانوردی ملکی دربارۀ واگذاری فرودگاه کندهار هنوز چیزی نگفته‌اند.

روند بیرون‌شدن سربازان آمریکایی از افغانستان در اول ماه جاری میلادی طبق برنامۀ تازه‌اعلام‌شدۀ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد. هم‌زمان ناتو نیز روند بیرون‌شدن نیروهای خود را آغاز کرد.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

براساس برنامۀ اعلام‌شده، قرار است تمامی سربازان آمریکایی و ناتو تا یازدهم سپتامبر ام‌سال از افغانستان بیرون شوند.

این در حالی‌ست که پیش از فرودگاه کندهار، در جریان دو هفتۀ گذشته، دو پایگاه سربازان آمریکایی و یک پایگاه سربازان آلمانی در ولایت‌های هلمند، بلخ و کابل به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شده بود.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: