فارم‌های تولید شیر و پرورش گاو در هلمند افزایش یافته است

مهم‌ترین منبع درآمد در هلمند را زراعت و مالداری تشکیل می‌دهد. به همین دلیل اکنون فارم‌های خصوصی پرورش گاو برای تولید شیر در این ولایت افزایش یافته است. شماری از مالکان این فارم‌ها می‌گویند باوجود این‌که فارم‌ها به‌طور ساده و به شیوۀ قدیم است؛ اما در این فارم‌ها ۶۰ تا ۸۰ رأس گاو برای تولید شیر نگه‌داری می‌شود.

شَعربافان هراتی نگران فراموشی صنعت‌شان‌اند

شال‌‌بافی یا شَعربافی، یکی از پیشه‌های قدیمی مردم هرات است که روزگاری از اهمیت و شهرت بسیاری برخوردار بود. شَعربافان از تارهای باریک ابریشم دستار، شال، دستمال و انواع پارچه‌های ظریف را تولید می‌کردند؛ اما اکنون این صنعت با رکود روبه‌رو شده است.

واکنش‌ها به حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود؛ یوناما: حمله بر غیرنظامیان فوری متوقف شود

حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود در کابل واکنش‌های گستردۀ ملی و بین‌المللی را به‌دنبال داشته است. یوناما، این حمله را به‌شدت محکوم کرده و خواهان توقف‌ فوری حمله بر غیرنظامیان شده است. یوناما در توییترش تأکید کرده است که باید از تمامی اقلیت‌ها از جمله سیک‌ها، هزاره‌ها و صوفی‌ها در افغانستان حفاظت شود.

درخواست ۳۴۰ میلیون دالری برای پشتی‌بانی از مهاجران افغان‌؛ تاکنون ۵۷ درصد دریافت شده است

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان، گفته که از درخواست ۳۴۰ میلیون دالری برای ارائۀ خدمات به بی‌جاشده‌گان، عودت‌کننده‌گان و پناه‌جویان افغانستان در سال ۲۰۲۲، این نهاد توانسته است تاکنون تنها ۵۷ درصد آن را دریافت کند.

سبک‌های مُدرن تکدی‌گری

ناداری و فقر می‌تواند پیامدهای بسیاری به‌دنبال داشته باشد که تکدی‌گری برآیند قابل ‌لمس آن است و با گذشت زمان، در حال گسترش است. شهر پُر است از گدایانی که از بام تا شام دست به دامان شهروندان هستند تا پولی به‌دست بیاورند.

پایان درگیری در عبادت‌گاه اهل هنود؛ ۲ تن جان باختند و ۷ تن زخمی شدند

خبرگزاری دولتی باختر از پایان درگیری میان مهاجمان مسلح و نیروهای امارت اسلامی در عبادت‌گاه اهل هنود در کابل خبر داده است. باختر در توییترش نوشته که حمله به عبادت‌گاه اهل هنود در شهر کابل، با کشته‌شدن تمامی مهاجمان پایان یافته است.

حمله به عبادت‌گاه اهل هنود؛ ا.ا از ادامۀ درگیری خبر داد

وزارت امور داخله وقوع انفجار در عبادت‌گاه اهل هنود در کابل را تأیید کرد. این وزارت گفته که حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (شنبه، بیست‌وهشتم جوزا)، یک گروه مسلح که تاکنون هویت آن روشن نیست به عبادت‌گاه اهل هنود در منطقۀ کارته پروان شهر کابل، حمله کرده است.

مارکوس پوتزل به‌عنوان معاون جدید نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان تعیین شد

مارکوس پوتزل به‌عنوان معاون جدید نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان تعیین شده است. سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه، بیست‌وهفتم جوزا)، با پخش اعلامیه‌یی از انتصاب او به‌عنوان معاون جدید نمایندۀ ویژۀ دبیرکل این سازمان خبر داده است.