«شب‌ها یک‌جا با مادر پیچه‌سفیدم می‌گریم»؛ نامۀ سربازی که جسدش به خانه رسید

حسیب‌الله بهرام، رئیس شورای جوانان مرکز بدخشان نامۀ یکی از افسران ارتش را که تازه در ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار کشته شده، در فیس‌بوکش نشر کرده است.

در این نامه زمان‌الدین طارق، آمر اوپراسیون کندک دوم لوای اول پیادۀ مقیم پنجوایی کندهار درخواست تبدیلی کرده؛ اما این خواست او عملی نشده است.

نی: حکومت از بررسی پرونده‌های قتل خبرنگاران شانه خالی می‌کند

مسئولان نهاد پشتی‌بان رسانه‌های آزاد افغانستان با نگرانی از روی‌کرد حکومت نسبت به رسیده‌گی به پرونده‌های قتل خبرنگاران می‌گویند که حکومت و نهادهای کشفی به‌جای رسیده‌گی به قضیه‌های قتل خبرنگاران، به آن برچسب خانواده‌گی و شخصی زده‌‌اند و از رسیده‌گی به این پرونده‌ها شانه خالی می‌کنند.

نقاشی چرچیل به روزولت ۱۱.۵ میلیون دالر فروخته شد

یکی از نقاشی‌های نادر وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا که در جریان جنگ جهانی دوم از سوی او به فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور آن‌زمان آمریکا هدیه داده شده بود، به دست آنجلینا جولی، هنرپیشۀ آمریکایی رسید و تبدیل به باارزش‌ترین نقاشی چرچیل با قیمت ۱۱.۵ میلیون دالر آمریکایی شد که تاکنون به مزایده گذاشته شده است.

سیگار: افغانستان در آینده با هشت خطر احتمالی روبه‌روست

ادارۀ بازرس ویژۀ آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در تازه‌ترین گزارش سالانه‌اش زیر نام ساحۀ بلند خطر پیرامون خطرات جدی موجود در افغانستان هشت خطر احتمالی را برجسته کرده است که افزایش ناامنی‌ها در صدر آن قرار دارد. به نقل از گزارش، با وجود امیدواری‌ها پس از توافق دوحه و گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی برای صلح و کاهش خشونت‌ها، حمله‌های طالبان افزایش یافته است.

اعتراض باشنده‌گان اهل سنت بامیان؛ والی برخورد تبعیض‌آمیز دارد

صدها تن از باشنده‌گان سنی مذهب ولایت بامیان در یک گردهمایی اعتراضی عمل‌کرد سیدانور رحمتی، والی این ولایت را در برابر خودشان تبعیض‌آمیز و سرکوب‌گرایانه می‌خوانند. آنان از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهند آقای رحمتی را زیر پی‌گرد قانونی قرار دهند.

تصرف سه شاهراه مهم کشور به‌دست طالبان

شاهراه هرات_کندهار از مسیرهای بزرگ اقتصادی کشور است که روزانه هزاران موتر باربری و مسافربری از این شاهراه رفت‌وآمد می‌کنند. اما از چند هفته به این‌سو، طالبان بخش‌هایی از این شاهراه را در ولسوالی‌های ژیری و میوند کندهار، منطقۀ کشک نخود، گرشک و شورابک هلمند و فراه‌رود ولایت فراه، به‌روی ترافیک بسته‌اند.

«وضع محدودیت بر آزادی کودکان، خلاف قانون حمایت از حقوق کودک است»

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به ممنوعیت ترانه‌خوانی دانش‌آموزان دختر بالاتر از ۱۲ سال از سوی وزارت معارف می‌گوید که ایجاد هرگونه محدودیت بر حقوق و آزادی کودکان، خلاف اصول حقوق بشر و قانون حمایت از حقوق کودک است.

غیبت هم‌زمان رونالدو و مسی در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پس از ۱۶ سال

آیا دوران فرمانروایی این دو ابرستارۀ بزرگ فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسیده است؟

به نقل از اوپتا، یکی از رسانه‌های تحلیلی در فوتبال اروپا، تیم بارسلونا در برابر پاریس سنت ژرمن و یوونتوس در برابر پورتو شکست خوردند و از رقابت‌ها در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا محروم شدند.

ایران ۳۰۶ زندانی افغانستان را به مقام‌های محلی هرات سپرد

مسئولان محلی هرات می‌گویند که ایران ۳۰۶ زندانی افغانستان را به مقام‌های محلی این ولایت سپرده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به سلام‌وطندار می‌گوید، در میان این شمار زندانیان ۴ زن هم شامل‌اند که روز گذشته در نقطۀ صفری مرز اسلام‌قلعه به مقام‌های محلی این ولایت سپرده شده‌اند.