شماری از رانندگان در شهر کابل که با موترهای شخصی و تکسی زرد مسافر انتقال می‌دهند، از مسئولان ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، می‌خواهند که در تصمیم توقف فعالیت این موترها بازنگری کنند.

اسماعیل ۷۰ساله که ۴۰ سال می‌شود با تکسی زرد از جاده‌ی کوته‌ی سنگی تا سینماپامیر مسافر جابه‌جا می‌کند، می‌گوید که سرپرست خانواده‌ی هفت‌نفره است و توان مالی برای تغییر رنگ تکسی‌اش را ندارد.

او می‌افزاید: «در این موتر که کار نکنم، از من چه جور می‌شود؛ رنگ‌مالی کرده نمی‌توانم. مسئولان باید فکر و زمینه‌ی کار را به مردم فراهم کنند. من خوش نیستم این وضعیت را تحمل کنم و مسئولان باید در این تصمیم شان تجدیدنظر کنند.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

راشد، راننده‌ی دیگری در یکی از خیابان‌های شهر کابل، از مسئولان ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، می‌خواهد که مانع انتقال مسافران توسط‌ تکسی‌های زرد و موترهای شخصی نشوند.

او می‌گوید: «از حکومت می‌خواهیم هم‌راه مردم گذاره شود و اکنون حکومت هم دستش خالی است و مردم هم دستش خالی است و بودجه نیست. بودجه که باشد، ما خوش می‌شویم که رنگ کنیم؛ اما پول نداریم و خواست ما این است که گذاره شود.»

در همین حال، مسئولان ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، می‌گویند که به مالکان موترهای شخصی و تکسی زرد، دو ماه دیگر مهلت داده شده است که رنگ موتر شان را تغییر بدهند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

حسیب‌الله مختار، رییس عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، به سلام‌وطندار می‌گوید: «در روزهای گذشته تصمیم گرفتیم که موترهای شخصی و تکسی زرد را از لین موترها بکشیم؛ به رنگ جدید فعالیت ترانسپورتی را آغاز کنیم و بنابر عذر آنها، تصمیم گرفتیم که دو ماه دیگر به رانندگان تکسی زرد و موترهای شخصی مهلت بدهیم تا موترهای خود را رنگ کنند.»

با این همه، ریاست عمومی پلیس ترافیک، پیش از این اعلام کرده بود که تنها رانندگان موترهای رنگ جدید فیروزه‌ای و سفید، می‌توانند در خیابان‌های عمومی کار کنند. بر بنیاد آمار ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله، هم‌اکنون در مرکز و ولایت‌ها ۲۰ هزار تکسی رنگ فیروزه‌ای شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: