وزارت خارجه اعلام کرده که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به انفجار مرگ‌بار در لوگر از کشورهای عضو خواسته است در مبارزه با تروریسم از افغانستان پشتی کنند. این شورا با پخش اعلامیه‌یی انفجار مرگ‌بار در لوگر را شدید محکوم کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را نسبت به ادامۀ خشونت‌ها، هدف‌قرارگرفتن غیرنظامیان و ناامنی در افغانستان ابراز کرده و خواهان توقف خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در کشور شده است.

در اعلامیۀ وزارت خارجه آمده که شورای امنیت سازمان ملل متحد، اشکال مختلف تروریسم را محکوم کرده و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی خوانده است. این شورا نیز خواستار به کیفررساندن و محاکمۀ عاملان، سازمان‌دهنده‌گان و پشتی‌بانان مالی این اقدامات تروریستی شده‌ است.



براساس اعلامیۀ وزارت خارجه، شورای امنیت سازمان ملل متحد با درنظرداشت منشور سازمان ملل متحد، قواعد بین‌المللی بشردوستانه، قواعد بین‌المللی حقوق بشری و قوانین بین‌المللی مهاجرت، بر ضرورت مبارزه مشترک تمامی دولت‌ها علیه تهدیدات تروریستی که امنیت و صلح بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد، تأکید کرده است.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

دولت افغانستان از موقف شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال و بر تأمین آتش‌بس فوری که زمینه‌ساز آغاز گفت‌‌وگوهای معنادار و استقرار صلح پایدار در افغانستان شود، تأکید کرده است.

این در حالی‌ست که شام جمعۀ گذشته، دهم ثور/اردیبهشت یک موتر پُر از مواد انفجاری در شهر پل‌علم در مهمان‌خانۀ باشنده‌گان ولسوالی ازرۀ ولایت لوگر انفجار کرد. در نتیجۀ این انفجار ۲۴ غیرنظامی کشته و ۱۱۰ تن دیگر زخمی شدند. قربانیان این انفجار همه غیرنظامی و بیش‌تر دانش‌آموزان بودند.

مسئولیت این روی‌داد را هنوز فرد یا گروهی برعهده نگرفته؛ دولت اما طالبان را مسئول این حمله اعلام کرده است. انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در لوگر واکنش‌های گسترده را به همراه داشته داشته است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: