امریکا و پاکستان بر مبارزه‌ی مشترک در برابر هراس‌افکنی توافق کرده‌ اند

در بحبوحه‌ی نارضایتی‌ها و تنش‌ها میان کابل‌ و اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه‌ی پاکستان از توافق این کشور با امریکا در بخش مبارزه با هراس‌افکنی به ویژه در برابر گروه داعش و تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی)، خبر داده ‌است. این توافق، در نتیجه‌ی گفت‌وگوی هیئت‌های دو کشور به دست آمده‌ است.

هفته‌ی کتاب؛ نمایش‌گاه کتاب در چهار ولایت گشایش یافت

نمایش‌گاه‌‌ کتاب زیر نام «هفته‌ی کتاب و مطالعه»، به هدف گرامی‌داشت از هفته‌ی کتاب و رشد فرهنگ مطالعه میان جوانان، امروز در غور، غزنی، پنجشیر و بلخ گشایش یافت. مسئولان در این ولایت‌ها، می‌گویند که در این نمایش‌گاه‌‌های چندروزه هزاران عنوان کتاب در بخش‌های فرهنگ، … و سیاست، به نمایش گذاشته شده اند.

آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها در بدخشان از کندی در روند توزیع کمک‌ها شکایت دارند

شماری از آسیب‌دیدگان سیلاب‌های چند روز پسین در ولسوالی‌های تیشکان، کوهستان، تگاب، درایم و وردوج بدخشان، با شکایت از کندی در روند ارائه‌ی کمک‌ها، می‌گویند که با گذشت چندین روز از سرازیرشدن سیلاب‌ها در این ولایت تنها خیمه و ظرف‌های غذاخوری دریافت کرده اند.

نمایش‌گاه خیابانی کتاب در غزنی گشایش یافت

نمایش‌گاه خیابانی کتاب در غزنی گشایش یافت. این نمایش‌گاه دوروزه، صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۵ ثور) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی در هم‌کاری با برخی نهادها و کتاب‌فروشی‌های شهر غزنی در جاده‌ی «خواجه‌علی» شهر غزنی، گشایش یافته است. حمیدالله نثار، رییس اطلاعات‌ و فرهنگ غزنی، هدف از برگزاری این نمایش‌گاه را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق جوانان به مطالعه و کتاب‌خوانی، عنوان می‌کند.

یک کارخانه‌ی تولید «خوراک مرغ» برای نخستین بار در هلمند ساخته شد

یک بازرگان در شهر لشکرگاه، مرکز هلمند، یک کارخانه‌ی تولید «خوراک مرغ» را برای نخستین بار به ارزش ۲۰۰ هزار دالر امریکایی ساخته است. عبدالهادی، رییس این کارخانه، می‌گوید که ماشین‌آلات این کارخانه را از ایران وارد کرده است. به گفته‌ی او، این کارخانه ظرفیت پروسس سه تُن مواد در یک ساعت را دارد.

قمی به اوتونبایوا: ملل متحد به واقعیت‌های افغانستان توجه کند

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، از سازمان ملل متحد خواسته است که به واقعیت‌های افغانستان و منطقه در سومین «نشست دوحه» در باره‌ی افغانستان توجه ویژه داشته باشد. او، افزوده که این موضوع را در دیدار با روزا اوتونبایوا، رییس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، مطرح کرده است.