ترانزیت میان افغانستان و پاکستان؛ هفتۀ آینده تردد موترهای باربری آغاز می‌شود

مولانا زهیر، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، به سلام‌وطندار می‌گوید که کمیته‌های فنی افغانستان و پاکستان از چند هفته به این‌سو دربارۀ حل مشکلات ترانزیتی گفت‌وگو داشتند و در نتیجه توافق شد که وسایط ترانسپورتی دو کشور می‌توانند اموال تجارتی را میان دو کشور انتقال دهند.

«کنفرانس ملی همدیگرپذیری» جوانان سراسر کشور در کابل برگزار شد

شماری از جوانان از ولایت‌های گونه‌گون کشور، امروز نشستی را زیر نام «کنفرانس ملی همدیگرپذیری» در کابل برگزار کردند. شرکت‌‌کننده‌گان این نشست می‌گویند که افغانستان به‌دلیل چندقومی‌بودن، در زمینۀ همدیگرپذیری آسیب‌پذیر است و برای ترویج این اصل در کشور، اقدامات همه‌جانبه نیاز است.

ازدواج گروهی در هلمند؛ ۱۱۰ دختر و پسر باهم ازدواج کردند

مسئولان نهاد خیریۀ «سیلاب» در ولایت هلمند می‌گویند که مراسم ازدواج گروهی ۱۱۰ دختر و پسر را امروز در ورزشگاه کرزی شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت برگزار کردند. سیداحمد سیلاب، رئیس نهاد خیریۀ «سیلاب»، می‌گوید که ۱۰ هزار تن را به این عروسی گروهی دعوت کرده‌اند و هدف از این ازدواج، پیش‌گیری از هزینه‌های غیرضروری و گزاف است.

قریشی: جامعۀ جهانی به تعهدات خود در زمینۀ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان عمل کند

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجۀ پاکستان امروز با میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل، دیدار و گفت‌وگو کرده است. وزارت خارجۀ پاکستان با پخش اعلامیه‌یی گفته در این دیدار که در اسلام‌آباد انجام شده، دربارۀ وضعیت افغانستان و کشمیر گفت‌وگو شده است.

پدری در فاریاب دختر ۱۰ ساله‌اش را به‌ فروش گذاشت

پدری در فاریاب دختر ۱۰ ساله‌اش را در بازار شهر میمنه، مرکز این ولایت در بدل ۲۰۰ هزار افغانی به‌ فروش گذاشته است. این مرد امروز با دختر و دو پسرش به بازار شهر میمنه آمده و به‌دنبال خریداری برای فروش دخترش است.

کاخ سفید: روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کند

کاخ سفید هشدار داده که روسیه ممکن است برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین، در حال برنامه‌ریزی باشد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در توییترش نوشته که ادعاهای روسیه دربارۀ ساخت آزمایش‌گاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در اوکراین، نادرست است.

دیدار وزیران خارجۀ آمریکا و اوزبیکستان؛ دربارۀ افغانستان گفت‌وگو شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا، روز گذشته با عبدالعزیز کاملوف، همتای اوزبیکستانی‌اش در واشنگتن دیدار کرده است. وزارت خارجۀ ایالات متحده اعلام کرده است که در این دیدار، دو طرف دربارۀ وضعیت افغانستان و اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.