مقام‌های افغانستان در نشست ژنوا: پیش‌رفت‌های گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به دشواری به دست آمده است

نشست ژنوا-۲۰۲۰ افغانستان امروز به گونۀ رسمی با میزبانی سویس گشایش یافت. کارکردهای دولت، حمایت سیاسی و تعهدات مالی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده محور گفت‌وگوهای این نشست‌ است.

نشست ژنوا؛ اگر افغانستان موفق به جلب کمک‌ها نشود؟

کارشناسان مسایل اقصادی می گویند که دولت افغانستان نتوانسته توقع جامعۀ جهانی را در مبارزه با فساد اداری برآورده کند. به باور کارشناسان، جامعۀ جهانی نمی‌خواهد افغانستان دچار فروپاشیده‌گی داخلی شود و به همین دلیل در هر صورت کمک‌هایش را ادامه خواهد داد و سیاست‌مداران افغانستان بر همین اساس اعتنایی به هشدار کاهش کمک‌ها نمی‌کنند.

«اسلم فاروقی و زندانیان پاکستانی» به‌عنوان رشوه به «آی‌اس‌آی» از زندان‌های افغانستان آزاد می‌شوند

در متن فرمانی که در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، دلیل رهایی زندانیان پاکستانی از زندان‌های افغانستان، نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» گفته شده است.
رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی کشور در واکنش به رهایی زندانیان پاکستانی در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «مطمئین استم که اسلم فاروقی و صدها تروریست پاکستانی که هزاران تن از هم‌وطنان ما را به شهادت رساندند، در رشوه به ISI آزاد می‌شوند.»

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد از عواقب فاجعه‌بار «فراموشی» افغانستان هشدار داد

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان، نسبت به عواقب فاجعه‌بار «فراموشی» افغانستان توسط جامعه جهانی هشدار داده و بر اهمیت یافتن راه‌حل‌ها برای بیجاشده‌گان در این کشور تأکید کرده است.
فیلیپو گرندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان در سفری که به افغانستان داشته است، از جامعه جهانی درخواست کرده که به حمایت‌شان از افغانستان در این «مقطع حساس» تاریخی متعهد بمانند.