شبکۀ خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که دست‌کم یک‌هزار و ۴۵۰ کودک از افغانستان بدون پدر و مادرشان در جریان روند خروج نیروهای خارجی از افغاستان در ماه آگست، به آمریکا منتقل شده‌اند.

سی‌ان‌ان براساس آمار ارائه‌شده از سوی دفتر اسکان پناهنده‌گان آمریکا گفته است که بسیاری از این شمار کودکان که تلاش کرده‌اند با خانواده‌های‌شان از افغانستان فرار کنند، در جریان هرج‌ومرج از پدر و مادرشان جدا شده‌ و برخی دیگر در جریان حملۀ انتحاری در میدان‌هوایی کابل، هم‌راهی والدین خود را از دست داده‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

به گفتۀ مقام‌های آمریکایی، شماری از این کودکان در یک برنامۀ سریع از سوی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دوباره به خانواده‌های‌شان پیوسته‌اند. اما براساس آمار دفتر اسکان پناهنده‌گان آمریکا، حدود ۲۵۰ تن از این کودکان هنوز در حفاظت دولت آمریکا به‌سر می‌برند.

مدافعان حقوق کودکان گفته‌اند که شماری از این کودکان به حامیان مالی سپرده شده‌‌اند و بسیاری از آنان هیچ عضوی از خانواده در آمریکا ندارند که با آن‌ها یک‌جا شوند. در گزارش آمده است که برخی از این کودکان احساس تنهایی و ترس می‌کنند و هنوز روشن نیست که چه زمانی و چه‌گونه با خانواده‌های‌شان خواهند پیوست.

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

این در حالی‌ست که با سقوط دولت پیشین و روی‌کارآمدن امارت اسلامی افغانستان، از ۱۵ آگست سال روان میلادی تا پایان آن بیش از ۱۲۰ هزار تن از سوی آمریکا و متحدانش از میدان‌هوایی بین‌المللی کابل تخلیه شدند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: