مجلۀ تایمز ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان را در میان صد چهرۀ پرنفوذ سال ۲۰۲۱ قرار داده است.

در مطلبی که در معرفی ملاعبدالغنی برادر آمده، چنین نوشته شده است: «ملاعبدالغنی برادر در میان طالبان به عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار جنبش در سال ۱۹۹۴، یک رهبر نظامی کاریزماتیک و یک شخصیت مورد احترام است.»

بر بنیاد این مطلب، پیروزی طالبان بر بنیاد «شرایط مورد توافق» ملابرادر بوده است. گفته می‌شود که تمام تصمیم‌های مهم طالبان را او می‌گیرد؛ از جمله عفو اعضای رژیم سابق، عدم خون‌ریزی هنگام ورود طالبان به کابل و تماس‌ها و دیدارهای طالبان با کشورهای همسایه به‌ویژه چین و پاکستان.

سلام‌وطندار را در اینستاگرام دنبال کنید

تایمز از او به‌عنوان مردی آرام و دور از چشم‌ها که به ندرت بیانیه می‌دهد و گفت‌وگو می‌کند یاد کرده که نمایندۀ جریان معتدل‌تری در میان طالبان است؛ جریانی که برای جلب حمایت غرب به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و به شدت به کمک مالی نیاز دارد.

تایمز در پایان این پرسش را مطرح کرده است، مردی که آمریکایی‌ها را از افغانستان خارج کرد، آیا می‌تواند گروه خود را تحت تأثیر قرار دهد؟‌

این مطلب به نوشتۀ احمد رشید، روزنامه‌نگار پاکستانی و نویسندۀ «طالبان» نوشته شده است.

در کنار ملابرادر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، کامالا هریس، معاون جو بایدن، نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند و محبوبه سراج، فعال حقوق زنان در افغانستان به چشم می‌خورند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: