محمدعلی احمدی، خبرنگار و ویراستار سلام‌وطندار شام شنبۀ همین هفته، بیست‌و‌هفتم سنبله/شهریور در مسیر رفتن به خانه مورد سوءقصد قرار گرفته و از ناحیۀ پا شدید زخمی شده است.

آقای احمدی که دو شبانه‌‌روز را در وضعیت بد در شفاخانه گذرانده و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ست، می‌گوید که هنگام برگشت به خانه در موتر، گفت‌وگوها دربارۀ چه‌گونه‌گی وضعیت کشور به‌میان آمد. به گفتۀ او، همۀ آنانی که در موتر نشسته بودند، از نابسامانی‌های سیاسی و پیامدهای بد آن سخن گفتند.

محمدعلی احمدی از ناحیۀ پا شدید زخمی شده است.

علی می‌گوید که با آغاز بحث دربارۀ چه‌گونه‌گی وضعیت، همه در مورد شغل‌ها و وظیفه‌های خود گفته‌اند و این‌که با حاکم‌شدن گروه طالبان بی‌کاری افزایش یافته است.

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

خبرنگار سلام‌وطندار می‌‌گوید، مرد میان‌سالی کنارش نشسته بود و از او پرسید که کجا کار می‌کند. زمانی که آن مرد در مورد شغل علی احمدی و این‌که کارمند سلام‌وطندار است، اطلاع یافته؛ خطاب به او می‌گوید که «رادیو سلام‌وطندار یک رادیوی آمریکایی‌ست.»

محمدعلی احمدی، خبرنگار و ویراستار سلام‌وطندار

محمدعلی می‌گوید که مرد کناری‌اش به یک‌باره با نام‌بردن مسیر مشخصی از راننده خواست موتر را توقف دهد. هم‌زمان با این‌که قرار بود از موتر پایین شود، ناگهان سلاحش را بیرون کرده و چندین گلوله به سویش شلیک کرده است.

هنوز روشن نیست که این حمله از سوی کدام گروه رخ داده است.

سلام‌وطندار را در اینستاگرام دنبال کنید

با این حال، شاه‌حسین رسولی، سردبیر سلام‌وطندار در واکنش به این حمله می‌گوید که هدف‌ قرارگرفتن خبرنگاران نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت آزادی بیان در کشور را افزایش می‌دهد. آقای رسولی می‌افزاید که مسئولان باید برای حفظ رسانه‌ها و فعالیت آزادانۀ روزنامه‌نگاران به روی‌دادهای خشونت علیه خبرنگاران جدی رسیده‌گی کنند.

پیش از این، شکیب سیاووش، دیگر خبرنگار سلام‌وطندار که برای پوشش اعتراض خیابانی اعزام شده بود، نیز از سوی افراد منسوب به طالبان لت‌وکوب شده بود.

هم‌زمان با تسلط طالبان بر کشور، روند اطلاع‌رسانی با چالش‌های فراوان مواجه شده است و اخیراً شمار بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌یی کشور را ترک کرده‌‌اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: