روز گذشته شخصی که ادعا داشت کارمند بخش استخبارات شهری وزارت داخلۀ امارت اسلامی‌ست، وارد دفتر رادیو سلام‌وطندار شد. وروداین شخص با تشنج آغاز شد و اصرار داشت که بدون هماهنگی با بخش امنیتی سلام‌وطندار وارد دفتر شود. او خود را عبدالمالک صافی نام‌ نهاد، مردی با ریش نیمه‌انبوه که جوان دیگری او را هم‌راهی می‌کرد.

این شخص که خود را عضو امارت اسلامی معرفی کرد، حدود پنج ساعت با رئیس اجرایی سلام‌وطندار و دیگر هم‌کاران بخش‌های مختلف نشست داشت. در تمام این مدت او در تلاش مداخله در امور اداری سلام‌وطندار بود و در زمینه‌های مختلف، از قرارداد کارمندان و امور مالی اداره تا انضباط اداری و مراودات کاری مدیران پرسش‌هایی را مطرح کرد.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

این گفت‌وگو حتی به جایی ‌رسید که آقای صافی خواستار ایجاد تغییرات در تشکیلات اداری سلام‌وطندار و تعیین رئیس جدید برای این نهاد شد.

این مرد پیش از آغاز گفت‌وگو تمام تلفن‌های افرادی که در آن نشست حضور داشتند را جمع‌آوری کرد و گفت که «تمام دردسرها از همین تکنالوژی به‌میان می‌آید.»

با ختم روز و پایان گفت‌وگوها پی برده شد که عبدالمالک صافی برای آمدن به دفتر سلام‌وطندار هیچ دستوری از رهبری امارت اسلامی نداشته است.

مسئولان رهبری امارت اسلامی ارتباط آقای صافی را با استخبارات وزارت داخله رد می‌‌کنند و می‌گویند که با این نام‌ونشان کارمندی در وزارت داخله وجود ندارد.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

احمدالله وثیق، عضو کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی به سلام‌وطندار می‌گوید که وزارت داخله و بخش استخبارات این وزارت کارمندی به نام عبدالمالک ندارد و احتمال می‌رود که این شخص از گروه‌های استفاده‌جو باشد.

حجت‌الله مجددی، عضو کمیسیون رسیده‌گی به قضایای خبرنگاران و رسانه‌ها، این نوع برخورد با نهاد رسانه‌یی سلام‌وطندار را خلاف قانون می‌داند و می‌گوید که نهادهای رسانه‌یی و امور مرتبط به آنان از مسئولیت‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ است و هیچ مرجع و نهاد دیگری حق چنین بررسی و بازجویی را ندارد.

آقای مجددی تأکید می‌کند که به این مسأله هرچه زودتر رسیده‌گی می‌شود.

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

ناصر عمر، رئیس اجرایی سلام‌وطندار دربارۀ این نشست می‌گوید، «این مرد تلاش کرد تا با کوبیدن روی میز و سخنان تهییج‌انگیز ما را وادار کند تا به سخنانش تن دهیم. اما آخر‌ روز فهمیدم که هیچ منصب اداری از امارت اسلامی از موضع او حمایت نکرده و دستوری در این قبال نداشته است.»

آقای عمر از مسئولان امارت اسلامی افغانستان تقاضا دارد تا در این خصوص‌ رسانه‌ها را هم‌کاری کنند و روحیۀ هم‌کاری میان کارمندان را تقویت بخشند، «این امر کمک می‌کند تا رسانه‌ها و خبرنگاران بدون نگرانی فعالیت کرده و نسبت به آیندۀ خود و مملکت خوشبین باشند.»

آمدن شخصی با هویت نامعلوم و مداخله در امور اداری نهاد رسانه‌یی سلام‌وطندار در حالی انجام می‌شود که رهبری امارت اسلامی بارها از مصونیت کاری رسانه‌ها و کارمندان رسانه‌یی اطمینان داده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: