سازمان ملل متحد، اعلام کرده که بیش از ۲۵۸ میلیون زن بیوه در جهان زندگی می‌کنند؛ زنانی که به گفته‌ی این سازمان، بیش‌تر نادیده گرفته می‌شوند، از حمایت کافی برخوردار نیستند و حتا در آمارهای رسمی نیز بازتاب نمی‌یابند.

سازمان ملل، امروز (۲ سرطان/۲۳ جون) به مناسبت روز جهانی زنان بیوه، در بیانیه‌ای گفته که درگیری‌های مسلحانه، آوارگی، مهاجرت و بحران‌های صحی در سال‌های اخیر ده‌ها هزار زن را بیوه کرده و بسیاری دیگر را با سرنوشت نامعلوم همسران ناپدیدشده ‌شان روبه‌رو کرده است.

به گفته‌ی این سازمان، زنان بیوه به‌ ویژه در کشورهای در حال توسعه با چالش‌هایی چون فقر، خشونت، مشکل‌های صحی و پیامدهای ناشی از جنگ و درگیری روبه‌رو ‌اند.

در بیانیه آمده که بسیاری از زنان پس از وفات همسران ‌شان از حق ارث محروم می‌شوند، اموال‌شان تصاحب می‌شود و در برخی موارد با انگ اجتماعی، تبعیض و طردشدگی نیز روبه‌رو استند.

سازمان ملل افزوده که روز جهانی زنان بیوه فرصتی برای جلب توجه به مشکل‌ها و نیازهای این قشر و بررسی راه‌کارهای حمایت از حقوق آنان است.

سازمان ملل از ۲۰۱۱ میلادی، ۲۳ جون را به ‌عنوان روز جهانی زنان بیوه گرامی می‌دارد تا توجه جهانی را به صداها، تجربه‌ها و نیازهای زنان بیوه جلب کند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: