ارتش اسرائیل، به باشندگان ۲۰ شهر و روستای جنوب لبنان دستور داده است که فوراً خانههای خود را ترک کنند.
شبکهی الجزیره، امروز (شنبه، ۲۳ جوزا/۱۳ جون) گزارش داده که این دستور تخلیه شامل شماری از منطقهها در جنوب لبنان میشود و از باشندگان خواسته شده که بدون تأخیر محل سکونت خود را ترک کنند.
بر اساس گزارش، ارتش اسرائیل از غیرنظامیان خواسته به سمت شمال رودخانه زهرانی حرکت کنند.
درگیریها میان اسرائیل و حزبالله از مارچ شدت گرفته است. با وجود اعلام آتشبس، تبادل حملهها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.
اسرائیل در ماههای اخیر به گونهی روزانه بخشهایی از لبنان را هدف حملههای هوایی قرار داده و همزمان عملیات زمینی خود را در برخی منطقههای جنوب این کشور ادامه داده است. این وضعیت تا اکنون به آوارهشدن صدها هزار تن منجر شده است.






