مسئولان وزارت شهرسازی و مسکن، امروز (دوشنبه، ۱۵ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله اداره‌های حکومتی، می‌گویند که در سال گذشته، ۵۷ پلان انکشاف شهری برای ولایت‌ها منظور شده است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

حمد‌الله نعمانی، سرپرست این وزارت، می‌گوید که در سال گذشته از ۴۴۳ پروژه‌ی ساختمانی نظارت شده و بیش از سه‌ هزار تخلف شهری، شناسایی و تثبیت شده است. او، می‌گوید که ۷۰۰ پروژه‌ی این وزارت که از سوی بانک جهانی پشتیبانی می‌شد، نیمه‌کار مانده است. «منظوری ۵۷ پلان انکشاف شهری برای مرکزهای ولایت‌ها و ولسوالی‌ها، تکمیلی فاز اول شهرک قطری‌ها در کابل، تثبیت و شناسایی سه هزار و ۱۸۱ مورد تخلف‌های شهری و نظارت از ۴۴۳ پروژه‌ی ساختمانی در کشور از عمده‌ترین دستاوردهای این وزارت در یک سال پسین است.»

مسٔولان وزارت شهرسازی و مسکن، می‌گویند که کار ساخت‌و‌ساز در شهر کابل جدید جریان دارد.

مراد‌علی کریمی بامیانی، معین امور شهری وزارت شهرسازی و مسکن، می‌گوید که قرار است به منظور کاهش ازدحام ترافیکی، چهار ترمینل ترانسپورتی در ولسوالی‌های چهارآسیاب، خاک‌ جبار، استالف و ارغندی کابل ساخته شود. «به منظور کاهش ازدحام ترافیکی و ساخت ترمینل‌های ترانسپورتی در ولسوالی‌های چهارآسیاب، خاک جبار، استالف و ارغندی ولایت کابل در خصوص دیزاین ساختمان‌ها و انتقال زمین به جانب وزارت ترانسپورت کار جریان دارد.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

گفتنی است که وزارت شهرسازی و مسکن در سال گذشته، طرح ساخت ۴۶ شهرک در ۲۹ ولایت و ۳۱۲ مسجد در شاه‌راه کابل و کندهار را نیز تکمیل کرده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: