شماری از باشندگان ولسوالی قوش‌تپه‌ی ولایت جوزجان با شکایت از دست‌رسی‌نداشتن به خدمات مخابراتی، می‌گویند که برای برقراری تماس‌های تلفنی، ناچار اند نیم ساعت به سمت بالای کوه‌ها راه کنند.

فدامحمد، باشنده‌ی ولسوالی قوش‌تپه‌، به سلام‌وطندار می‌گوید: «تمام کسانی که در این اجتماع زندگی می‌کنند، از خدمات مخابراتی کار می‌گیرند؛ اما ما محروم هستیم. فعلاً نظامی ما هم سر کوه دیده می‌شود، زن هم سر کوه دیده می‌شود و همه برای تأمین ارتباط سر کوه‌ها می‌روند.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

عبدالخالق، دیگر باشنده‌ی ولسوالی قوش‌تپه، نیز می‌گوید: «در قوش‌تپه یک آنتن درست نیست، زنان در این زمستان برای حل مشکلات شان کوه‌به‌کوه می‌دوند تا با شوهران شان که در ایران و دیگر کشورها به سر می‌برند، ارتباط تلفنی برقرار کنند. اگر به کوه‌ها بالا نشوند، مشکل آن‌ها حل نمی‌شود. از دست شبکه‌های مخابراتی بسیار به عذاب هستیم.»

با این حال، ثناءالله معصوم، رییس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی جوزجان، به سلام‌وطندار می‌گوید که مشکل دست‌رسی‌نداشتن به خدمات مخابراتی در ولسوالی قوش‌تپه را با شبکه‌های مخابراتی در میان گذاشته اند و به زودی به آن رسیدگی خواهد شد.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

او می‌‌افزاید: «ما این مشکلات را با شبکه‌های مخابراتی در میان گذاشته‌ایم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که ما تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که نتیجه‌ی مثبت بدهد.»

این در حالی است که پیش از این، شبکه‌های مخابراتی در ولسوالی قوش‌تپه‌ فعالیت داشتند؛ اما در جریان جنگ‌‌های سال‌های پسین، سایت‌های این شبکه‌ها آسیب دیده و فعالیت آن‌‌ها متوقف شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: