شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار این روز‌ها به یکی از شهرهای بی‌نظم مبدل شده‌ است و این بی‌نظمی در جاده‌های آن آشکارا دیده می‌شود. باشنده‌گان این شهر از این وضعیت شاکی‌اند و می‌گویند که این بی‌نظمی‌ها به‌طور کم‌پیشینه افزایش یافته‌ است.

آنان می‌‌افزایند که افزون بر مشکلاتی دیگر، بندش دریاها در زمان بارنده‌گی سبب سرازیرشدن آب به جاده‌ها می‌شود و سبب تخریب جاده‌ها نیز شده‌ است.

محمدایوب، باشندۀ شهر جلال‌آباد، می‌گوید: «در بخش‌هایی از شهر ایستگاه‌های خودسر وجود دارد، راننده‌گان هر جا دل‌شان خواسته ایستگاه ساخته‌اند. مردم موتر را به ایستگاه‌های مشخص‌شده نمی‌برند که باید جلوی‌شان گرفته شود و راننده‌گان باید به ایستگاه‌های مربوطۀ خود بروند.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

سباوون، دیگر باشندۀ شهر جلال‌آباد، نیز می‌گوید: «در زمان بارنده‌گی در برخی مناطق شهر آب آلوده به جاده‌ها می‌ریزند که باید برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی شود. در ناحیه‌ها نیز باید کار صورت بگیرد. کارهایی که امروز با پول اندک اجرا می‌شود، فردا پول زیاد نیاز خواهند داشت.»

افزون بر این، صدای بلند بلندگویان فروشنده‌گان، آلوده‌گی صوتی ایجاد کرده است که بسیاری از باشنده‌گان جلال‌آباد آن را مزاحمت می‌خوانند و می‌گویند که آلوده‌گی صوتی نه‌تنها در مرکز شهر که اکنون به کوچه‌ها نیز رسیده است.

انورالدین، یک تن دیگر از باشنده‌گان شهر جلال‌آباد، می‌گوید: «وقتی به شهر می‌آیم، سردم درد می‌گیرد؛ زیرا از یک سو شلوغی موتران است و از سوی دیگر صدای بلند بلندگو که مشکلات بسیاری ایجاد کرده‌اند.»

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

با این حال، مسئولان شهرداری جلال‌آباد می‌گویند که با اداره‌های ترانسپورت و ترافیک یک‌جا کار می‌کنند تا ایستگاه‌ها و گدام‌هایی که سبب ایجاد مزاحمت در شهر شده‌اند، به جاهای دیگر منتقل شوند و وضعیت شهر بهتر و منظم‌تر شود.

بختی‌جان مراد، سخنگوی شهرداری جلال‌آباد، به سلام‌وطندار می‌گوید که تیم‌های سیار همه‌روزه به‌منظور جلوگیری از ایجاد آلوده‌گی صوتی فعالیت می‌کنند و وسایلی را که سبب ایجاد آلوده‌گی صوتی می‌شود، جمع‌آوری می‌کنند.

سخنگوی شهرداری جلال‌آباد می‌‌افزاید در شماری از ناحیه‌های شهر کار پروژه‌های توسعه‌یی نیز آغاز شده است که جاده‌ها، دریاها و دیگر موارد را شامل می‌شود. او از مردم نیز می‌خواهد که در بخش ایجاد نظم و پاک‌نگه‌داشتن شهر با آنان هم‌کاری همه‌جانبه کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: