شمار مبتلایان به تب کانگو در بلخ افزایش یافته است

هم‌زمان با فرارسیدن عید قربان، مسئولان در ریاست صحت عامه‌ی بلخ از افزایش شمار مبتلایان به تب کانگو در این ولایت خبر می‌دهند. مسئولان شفاخانه‌ی ۵۰ بستر انتانی بلخ، می‌گویند که در پنج ماه گذشته حدود ۳۶ بیمار مبتلا به تب کانگو را زیر مراقبت گرفته اند. نبی‌الله امیری، سرطبیب شفاخانه‌ی ۵۰ بستر انتانی بلخ، از گسترش بیش‌تر این بیماری هشدار می‌دهد.

برنامه‌ی جهانی غذا: یک چهارم شهروندان افغانستان شب‌ها گرسنه ‌می‌خوابند

شفیق، یکی از کارگران روزمزد در شهر کابل است که در یکی از پیاده‌رو‌های مزدحم شهر به دیواری تکیه زده است و انتظار کسی را می‌کشد که از راه بیاید و او را به کار ببرد. او، با حال ناخوشی که از چهره‌اش پیداست، می‌گوید که به دلیل ناداری، توانایی خرید میوه‌ی خشک برای عید را ندارد.

در ولسوالی دیشوی هلمند تنها شش دکان کوچک فعال است

شماری از باشندگان ولسوالی دیشوی هلمند، به سلام‌وطندار می‌گویند که هنوز به سهولت‌های نخستین زندگی دست‌رسی ندارند و با مشکلات بسیاری در زندگی روزمره روبه‌رو اند. آن‌ها، می‌افزایند که به دلیل بی‌توجهی حکومت‌ها در پنج دهه‌ی گذشته به این ولسوالی، در کنار مشکلات در بخش آموزش‌وپرورش و خدمات درمانی، تنها شش دکان کوچک در این ولسوالی فعال است که مردم کالاهای مورد نیاز شان را از آن جا تهیه می‌کنند.

پوتین: در صورتی به جنگ اوکراین پایان می‌دهیم که کی‌یف چهار منطقه‌ی اوکراین را به روسیه واگذار کند

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، اعلام کرده است کشورش در صورتی به جنگ اوکراین پایان می‌دهد که کی‌یف چهار منطقه‌ی اوکراین را به روسیه واگذار کند و از تصمیم پیوستن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) بگذرد. او افزوده است که هر گاه کی‌یف چنین تصمیم را اعلام کند، او دستور آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای فوری را صادر خواهد کرد.