نمایش‌گاه سه‌روزه‌ی «عالی‌ست، افغانی‌ست» در هرات گشایش یافت

نمایش‌گاه سه‌روزه زیر نام «عالی‌ست، افغانی‌ست»، روز شنبه، ۱۹ جوزا، در دو بخش زنان و مردان در هرات گشایش یافت. برگزارکنندگان این نمایش‌گاه، می‌گویند که صنعت‌کاران و اشتراک‌کنندگان در ۱۲۰ غرفه، محصولات و تولیدات شان را به نمایش گذاشته اند.

روند تغییر رنگ تکسی‌ها در حوزه‌ی شمال‌شرق افغانستان آغاز شد

مسئولان مدیریت ترافیک فرماندهی امنیه‌ی کندز با هم‌کاری مالی شرکت «استاتیک» که روند تغییر رنگ تکسی‌های شهری و اطرافی را در سطح کشور برعهده دارد و در هم‌آهنگی ریاست ترانسپورت کندز، روند تغییر رنگ تکسی‌ها در ولایت‌های کندز، بغلان، تخار، بدخشان و سمنگان را آغاز کردند.

«نبود دیدگاه‌های مشترک منطقه‌ای، دلیل اصلی بی‌نتیجه‌ماندن نشست گروه تماس منطقه‌ای بوده است»

دومین نشست «گروه تماس منطقه‌ای» در باره‌ی افغانستان که روز شنبه، ۱۹ جوزا، با حضور نمایندگان ویژه‌ی کشورهای منطقه برای افغانستان و بی‌حضور نمایندگان امارت اسلامی در تهران برگزار شد، بی‌نتیجه پایان یافت.

در یک روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ مهاجر افغان به گونه‌ی اجباری از ایران و پاکستان اخراج شده اند

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، امروز (یک‌شنبه، ۲۰ جوزا) در خبرنامه‌ای گفته است که در یک روز گذشته ۱۷۷۳ مهاجر افغان از گذرگاه مرزی اسلام‌قلعه‌ی هرات به گونه‌ی داوطلبانه و اجباری به کشور برگشته اند. ۳۲۴ مهاجر افغان دیگر از گذرگاه مرزی سپین‌بولدک در کندهار، به گونه‌ی اجباری به کشور برگشته اند.

دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی در حمله‌ی ارتش اسرائیل در غزه کشته شدند

رسانه‌های بین‌المللی، گزارش داده که در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی ارتش اسرائیل بر منطقه‌ی «النصیرات» در مرکز غزه، دست‌کم ۲۱۰ فلسطینی کشته و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌ اند. مرکز علوم اسلامی «الازهر» مصر، در واکنش به حمله‌ی ارتش اسرائیل بر منطقه‌ی النصیرات، آن را «جنایت وحشیانه و ننگ بشریت» خوانده است.

روند انتقال زایران حج از افغانستان به عربستان سعودی به پایان رسید

وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت سرپرست، اعلام کرده که روند انتقال زایران حج از افغانستان به عربستان سعودی به پایان رسیده است. این وزارت شنبه‌شب، ۱۹ جوزا، در حساب کاربری اکس خود نوشته است که این زایران از کابل، بلخ، هرات و کندهار توسط شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا افغان به عربستان سعودی انتقال داده شده ‌اند.

کار ساخت یک شبکه‌ی آب‌رسانی در فراه به ارزش شش میلیون افغانی آغاز شد

محمدنسیم سرهنگ، رییس احیا و انکشاف دهات فراه، به سلام‌وطندار می‌گوید که قرار است این شبکه‌ی آب‌رسانی به ارزش شش میلیون افغانی با پشتیبانی مالی دفتر صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و زیر مدیریت این ریاست ساخته شود.

کار ساخت یک مکتب به ارزش ۱۲ میلیون افغانی در غزنی آغاز شد

میاگل صدیق، مدیر نشرات ریاست معارف غزنی، می‌گوید که سنگ تهداب مکتب «خالد کوتل» روز شنبه، ۱۹ جوزا، در ولسوالی زنه‌خان این ولایت به زمین گذاشته شده است. قرار است این مکتب در روستای «کوتل» ولسوالی نام‌برده به ارزش ۱۲ میلیون افغانی از سوی یونیسف و با کمک مالی جاپان ساخته شود.