وزارت مهاجرین: مهاجران افغان در مسائل داخلی و سیاسی هیچ کشوری مداخله نمی‌‌کنند

مسئولان در وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت سرپرست، در واکنش به اظهارات معاون والی تهران که از مهاجران غیرقانونی افغان به عنوان ماین‌های اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی نام برده است، می‌گویند که افغان‌های ساکن کشورهای بیرونی، هیچ گاه دخالتی در مسائل داخلی و سیاسی هیچ کشوری نداشته ‌اند.

سیل در فاریاب؛ نزدیک به ۸۰ تن جان باخته و ۲۰ تن زخمی شده اند

مسئولان محلی در فاریاب، می‌گویند که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیلاب‌های مرگ‌بار و ویران‌گر یک هفته‌ی پسین در این ولایت، نزدیک به ۸۰ تن جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند. به گفته‌ی مسئولان، در این سیلاب‌ها صدها خانه‌ی مسکونی، هزاران جریب زمین کشاورزی، پل و پلچک‌‌ها و راه‌های مواصلاتی هم ویران شده است.

امسال سطح تجارت در بندر تورغندی هرات افزایش یافته است

حضرت‌آغا، رییس کمیساریای بندر تورغندی هرات، می‌گوید که پیش از این روزانه ۱۰۰ تا ۲۵۰ موتر باربری از طریق بندر تورغندی وارد کشور می‌شد؛ اما هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ موتر باربری از این بندر وارد کشور می‌شود که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

هیئتی از بانک مرکزی افغانستان به مالیزیا رفته است

مسئولان در بانک مرکزی افغانستان، می‌گویند که ‌هیئتی از این بانک به مالیزیا رفته است. حسیب‌الله نوری، سخن‌گوی بانک مرکزی افغانستان، به سلام‌وطندار می‌گوید که قرار است این هیئت به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی هفته‌ی روان در کنفرانس دوروزه‌ی بین‌المللی سالانه‌ی مجمع بین‌المللی اقتصاد و مالی اسلامی که در مالیزیا برگزار می‌شود، شرکت کند.

سیلاب‌ها در ولسوالی یمگان بدخشان ۱۰۰ خانه‌ی مسکونی را ویران کرده است

حبیب‌الرحمان احمدی، ولسوال یمگان، می‌گوید که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیلاب‌های شام گذشته و صبح امروز در روستاهای «حضرت سعید، سرسیل، دره‌ی کلف‌زار و یرغسک» این ولسوالی، ۱۰۰ خانه‌ی مسکونی و بیش از ۱۰۰۰ جریب زمین کشاورزی ویران و ده‌ها رأس مواشی هم تلف شده است.

فروریختن دیواری در غزنی جان یک جوان را گرفت

خالد سرحدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی غزنی، به سلام وطندار می‌گوید که پیش از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۶ جوزا) یک جوان ۲۳ساله در ساحه‌ی «بازار جهنده‌»ی ولسوالی گیلان این ولایت، در جریان کار، دیوار بالایش ریخته و جانش را از دست داده است.

سیل در بدخشان جان ۱۰ عضو یک خانواده را گرفت

مسئولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، می‌گویند که شب گذشته در نتیجه‌ی جاری‌شدن سیل در روستای «مورچک» شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت ۱۰ عضو یک خانواده جان باخته اند. محمد کامگار، آمر رسیدگی به حوادث ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، امروز به سلام‌وطندار می‌گوید که جسد یک فرد یافت شده است و نُه تن از افراد جان‌باخته ناپدید اند و تلاش‌ها برای پیداکردن اعضای این خانواده جریان دارد.