ذبیح‌الله مجاهد: داعش در افغانستان شکست خورده و در حال فرار است

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در اظهارات جنجالی، افغانستان را گورستان امپراتوری‌ها خوانده و تأکید کرده‌ است که شهروندان این کشور هیچ ‌گاه متحد نخواهند شد. رییس‌جمهور امریکا، هم‌چنان گفته است‌ که برای کنترل داعش، راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

عبدالسلام حنفی: متعهد به وصل افغانستان با چین از راه واخان هستیم

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، امروز (شنبه، ۵ جوزا) در سفرش به بدخشان و شرکت در برنامه‌ای زیر نام «کنفرانس ملی جاذبه‌های گردش‌گری افغانستان» در این ولایت، گفته است: «متعهد به وصل افغانستان با چین از راه واخان هستیم.»

دست‌فروشان در غزنی از کاهش میزان فروش شان شکایت دارند

این روزها هیچ خیابانی را در شهر غزنی نمی‌توان یافت که دست‌فروشان در آن برای تأمین نیازهای خانواده‌ی شان تقلا نکنند؛ اما کسادشدن بازار کار سبب شده است که آن‌ها پس از ساعت‌ها ماندن در گرما و سرمای خیابان‌، چیز زیادی دست‌گیر شان نشود. 

صاعقه در تخار جان یک جوان‌ را گرفت

منابع در تخار، تأیید می‌کنند که صاعقه در این ولایت جان یک جوان‌ را گرفته است. این جوان بلال‌احمد نام دارد. او حدود ۲۵ سال داشته و باشنده‌ی روستای‌ «کفترعلی»‌ ولسوالی ینگی‌قلعه‌ی تخار بوده است. بلال‌احمد صبح امروز (شنبه، ۵ جوزا) در نتیجه‌ی برخورد صاعقه جانش‌ را از دست داده و بدنش‌ کامل سوخته است.

شکایت باشندگان غزنی از کم‌بود پزشک و توانایی در بخش کودک شفاخانه‌ی ولایتی این ولایت

شماری از باشندگان غزنی، می‌‌گویند که کم‌بود پزشک و توانایی در بخش کودک شفاخانه‌ی ولایتی این ولایت، آن‌ها را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرده است. آن‌ها، تأکید می‌کنند که گاهی ناگزیر اند برای درمان بیماران خود به درمان‌گاه‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

بازگشت‌کنندگان از پاکستان خواستار فراهم‌شدن سرپناه دایمی اند

پس از آغاز مرحله‌ی دوم روند اخراج مهاجران از پاکستان، هزاران خانواده از گذرگاه‌های مرزی تورخم و اسپین‌بولدک به افغانستان بازگشته اند. شماری از این بازگشت‌کنندگان، به سلام‌وطندار می‌گویند که این روزها از بی‌کاری و نداشتن سرپناه دایمی رنج می‌برند.

دختران در افغانستان نسبت به پسران بیش‌تر از داشتن حق انتخاب محروم استند

گفت‌و‌گوی سلام‌وطندار با ۳۶ دختر و پسر جوان در کابل، نشان می‌دهد که دختران نسبت به پسران بیش‌تر از داشتن حق انتخاب محروم شده اند. در این گزارش با ۱۸ پسر و ۱۸ دختر گفت‌و‌گو شده که ۱۷ تن آن‌ها شامل سه پسر و ۱۴ دختر، گفته اند که حق انتخاب شان توسط خانواده و حکومت سرپرست از آن‌ها سلب شده است.