زنان دارای معلولیت در افغانستان در چه وضعی به سر می‌برند؟

یافته‌های سلام‌وطندار از گفت‌وگو با ۲۴ زن دارای معلولیت فیزیکی در کابل، نشان می‌دهد با این که این زنان واجد شرایط دریافت معاش از سوی حکومت سرپرست هستند؛ اما ۱۷ تن آن‌ها هیچ کمکی دریافت نکرده اند و هفت تن دیگر هم به گونه‌ای کمک دریافت می‌کنند که برای امرار معاش شان بسنده نیست.

ملل متحد: نرخ اشتغال در میان زنان در افغانستان ۵۰ درصد کاهش داشته است

مسئولان برنامه‌ی توسعه‌ای سازمان ملل متحد، امروز در نشستی در کابل، یافته‌های یک گزارش تحقیقی این نهاد در بخش تاب‌آوری زنان کارآفرین در افغانستان را، با رسانه‌ها شریک کردند. مسئولان، تأکید می‌کنند که این گزارش بر مبنای مصاحبه‌های عمیق، بحث‌های گروه‌های متمرکز و یک نظرسنجی از ۳۱۰۰ زن کارآفرین، تهیه شده ‌است.

متقی: کمک‌های جهانی باید نظر به نیازهای افغانستان اولویت‌بندی شود

ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه، می‌گوید که امیرخان متقی با تأکید بر ادامه‌ی کمک‌های جهانی به افغانستان، گفته است که هم‌اکنون برای استفاده‌ی بهینه‌ از کمک‌های جهانی، باید ماهیت کمک‌ها و شکل توزیع آن، با نیازها و اولویت‌های مردم افغانستان تنظیم شود.

شماری از زنان در غور از بیماری‌ کمر و مفصل‌ها رنج می‌‎برند

شماری از زنان در غور، از بیش‌ترشدن بیماری کمر و مفصل‌ها میان زنان در این ولایت رنج می‌برند و می‌‌گویند که به رغم مراجعه به پزشک برای درمان این بیماری که دچار آن هستند؛ اما سال‌هاست که این بیماری آن‌ها را رها نمی‌کند. خورشید، بانوی ۳۵ساله‌ای که از داشتن بیماری کمر و پاها رنج می‌برد، در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌‌گوید که بارها به پزشک مراجعه کرده است؛ اما هنوز هم از این بیماری رنج می‌برد.