مسئولان در بدخشان: اعتراض‌های مردمی علیه نیروهای امنیتی در ارگو پایان یافته است

دفتر رسانه‌های فرقه‌ی «۲۱۹ عمر ثالث» در بدخشان، با پخش خبرنامه‌ای نوشته که اعتراض‌های باشندگان روستای «برلاس» ولسوالی ارگوی این ولایت علیه نیروهای مبارزه با مواد مخدر در هنگام تخریب کشت‌زارهای کوکنار، با بازداشت چند تن از افراد تحریک‌کننده‌ی این رویداد، پایان یافته و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

اوزبیکستان خواهان بهبود روابط کابل و تاشکند در بخش‌های تجارت و ترانزیت شده است

روز یک‌شنبه، ۲۳ ثور، کابل یک بار دیگر میزبان هیئت بلندپایه‌ی اوزبیکستانی به ریاست الهام محکموف، وزیر ترانسپورت این کشور، بود. این هیئت در دیدار با مقام‌های امارت اسلامی از جمله محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا و سرپرست وزیران امور خارجه، صنعت و تجارت و ترانسپورت و هوانوردی، خواهان بهبود روابط کابل و تاشکند در بخش‌های تجارت و ترانزیت شده است.

آسیب‌دیدگان سیل در بغلان: سیلاب‌ها هیچی به ما نمانده است

بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی مسئولان محلی در بغلان، در نتیجه‌ی سیلاب‌ها در این ولایت هزاران خانه ویران شده است. با این حال، صندوق نجات کودکان و یونیسف، به خبرگزاری رویترز گفته که ۳۱۰ هزار کودک در نتیجه‌ی سیلاب‌های مرگ‌بار و ویران‌گر در شمال افغانستان به ویژه در بغلان، آسیب دیده و دست‌کم ۵۱ کودک جان باخته اند.

درگیری باشندگان ولسوالی ارگوی بدخشان با نیروهای امنیتی سه کشته برجا گذاشت

درگیری باشندگان ولسوالی ارگوی بدخشان با نیروهای امنیتی امارت اسلامی، سه کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشته است. منابع محلی در بدخشان، به سلام‌وطندار می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان باشندگان محل و نیروهای امنیتی در روستای «برلاس شمر» ولسوالی ارگو، سه تن جان باخته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

سرپرست وزارت حج و اوقاف با رجب طیب اردوغان دیدار کرده است

ذبیح‌الله مجاهد، گفته که نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در نشست مشورتی «علمای جهان اسلام» با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرده است. او، امروز در حساب کاربری اکس خود نوشته که رییس‌جمهور ترکیه از تأمین امنیت و وضعیت کنونی در افغاستان، ابراز خرسندی کرده است.

کاروانی از کمک‌های غذایی و غیرغذایی از بلخ برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها در بغلان فرستاده شد

مسئولان محلی در بلخ، می‌گویند که کاروانی از کمک‌های غذایی و غیرغذایی از این ولایت برای دست‌گیری از خانواده‌های آسیب‌دیده‌ی سیلاب‌ها در بغلان، به این ولایت فرستاده شده است. مرکز رسانه‌های مقام ولایت بلخ، اعلام کرده که به هدایت محمدیوسف وفا، والی این ولایت، نُه موتر پر از کمک‌های انسان‌دوستانه به سمت بغلان فرستاده شده است.

یک باشنده‌ی غزنی با هزینه‌ی شخصی‌اش مدرسه‌ی دینی می‌سازد

مسئولان محلی در غزنی، می‌‌گویند که سنگ‌ تهداب یک مدرسه‌‌ی دینی با هزینه‌ی شخصی یک باشنده‌‌ی این ولایت، به زمین گذاشته شده است. میاگل صدیق، مدیر نشرات ریاست معارف غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که قرار است یک مدرسه‌‌ی دینی در محدوده‌ی سه جریب زمین در ساحه‌ی «سرگنج» مرکز غزنی، در دو طبقه ساخته شود.