محدودیت ویزای امریکا بر مقام‌های ا.ا؛ «چنین تصمیم‌ها روی روابط دوجانبه تأثیر منفی می‌گذارد»

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی چهارشنبه‌شب، ۲۰ میزان، با پخش اعلامیه‌ای گفته است که اعلامیه‌ی اخیر ایالات متحده‌ی امریکا مبنی بر وضع محدودیت ویزا بر مقام‌های امارت اسلامی را، مانعی در برابر پیش‌رفت روابط میان دو‌ کشور می‌داند.

پس از کاهش تولید نفت، بایدن به عربستان سعودی در باره‌ی پیامدهای آن هشدار داد

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، هشدار داد که عربستان سعودی به دلیل اعلام کاهش چشم‌گیر نفت ممکن است با پیامدهای آن روبه‌رو شود. او، قول داد که در گفت‌وگوی ماه آینده‌اش با کنگره موضوع روابط واشنگتن و ریاض را دوباره ارزیابی خواهد کرد.

افغانستان عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دست نیاورد

در این رقابت که زیر نام رقابت دشوار و پیچیده در نبود حکومتی مشروع در افغانستان یاد شده بود، این کشور با گرفتن ۱۲ رأی در برابر کشورهای بنگله‌دیش، مالدیو، ویتنام و قرقیزستان شکست خورد. در رأی‌گیری شب گذشته‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، افغانستان آرای مورد نیاز برای به‌دست‌آوردن عضویت در این شورا را به دست نیاورد.

مردی در غزنی قرآن‌کریم را دست‌نویس کرده ‌است

یک مرد در غزنی قرآن‌کریم را دست‌نویس کرده ‌است. این مرد محمداسماعیل نام دارد و باشنده‌ی ولسوالی قره‌باغ این ولایت است. محمداسماعیل در فاصله‌ی زمانی پنج ماه توانسته است تمام ۳۰ پاره‌ی قرآن‌کریم را با قلم بنویسد.

بسته‌ی نقدی ۴۰ میلیون دالری به کابل رسید

بانک مرکزی افغانستان، در رشته‌تویتی نوشته که به ادامه‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی به افغانستان، یک بسته‌ی نقدی ۴۰ میلیون‌ دالری، امروز (چهار‌شنبه، ۲۰ میزان) به کابل رسیده و به یکی از بانک‌های تجارتی تحویل داده شده است. روز گذشته نیز یک بسته‌ی ۴۰ میلیون دالری به کابل رسیده بود. بر اساس گزارش‌ها، تا کنون ۱۱ بسته‌ی ۴۰ میلیون‌ دالری به افغانستان رسیده است.

ممنوعیت بر کشت مواد مخدر؛ کشاورزان هلمندی: کاشت پنبه افزایش یافته است

مسئولان محلی هلمند، می‌گویند که در سال روان زمین‌های زیر کاشت پنبه، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. محمدنسیم مسلم، مدیر ترویج ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هلمند، به سلام‌وطندار می‌گوید که امسال در بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در این ولایت پنبه کاشته شده است.

درگیری خودی در پروان؛ آمر مبارزه با جرم‌های جنایی ولسوالی جبل‌السراج کشته شد

عزیزالله عمر، فرمانده امنیه‌ی پروان، به سلام‌وطندار می‌گوید که حوالی ساعت ۷:۰۰ شب گذشته در مربوطات مرکز ولسوالی جبل‌السراج حین گشت‌زنی/گزمه‌، دو دسته از نیروهای امارت اسلامی باهم اشتباهی درگیر شده که در نتیجه‌ی آن آمر مبارزه با جرم‌های جنایی این ولسوالی با یک هم‌کارش کشته و دو تن دیگر از هم‌راهان شان زخمی شده اند.