آتش‌سوزی بامداد امروز (یک‌شنبه، ۲۷ سنبله) در مکروریان چهارم، از مربوطات ناحیه‌ی نهم شهر کابل، بازار لباس، میوه و لیلامی‌فروشی‌ را، به گونه‌ی کامل تخریب کرده است.

اول‌گل، رییس دکان‌داران این بازار، می‌گوید که حدود ۸۰ دکان در این بازار به گونه‌ی کامل سوخته و میلیون‌ها افغانی زیان به مردم وارد کرده است.

او می‌‌افزاید: «ساعت چهار بامداد بود و من خواب بودم. کسی از دیگر بلاک برایم زنگ زد و گفت بیا که دکان‌ها آتش گرفته است. من که رسیدم، نیروهای آتش‌نشانی هم رسیده بودند، اما این منطقه کامل سوخته بود. مردم میلیون‌ها افغانی زیان دیده اند، تنها زیان وارده بر من یک میلیون افغانی شده است. این مردم فقیر بودند.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

در این آتش‌سوزی دکانی نیز طعمه‌ی حریق شده است که در آن، کالاهایی با ارزش سه میلیون افغانی برای فروش وجود داشت. یکی از زیان‌دیدگان نیز حمیدالله است که به تازگی دکانش را از کالا و لوازم آرایشی و سیمساری پر کرده بود.

حمیدالله می‌گوید: «نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افغانی زیان دیده‌ام. ۸۰۰ هزار افغانی لوازم آرایشی بود، یک میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی دستکول بود و متباقی نیز لیلامی بود.» او از مسئولان انتقاد می‌کند و می‌گوید که نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش سر وقت به منطقه نرسیده اند.

قیس‌احمد و حمیدالله، دو تن از دکان‌داران این بازار، به سلام‌وطندار می‌گویند که اداره‌ی آتش‌نشانی در فاصله‌ی چندمتری این منطقه است؛ اما تیم آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها به منطقه رسید.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

قیس‌احمد می‌گوید: «نیروهای آتش‌نشانی خیلی دیر رسیدند، اگر زود می‌رسیدند، اکنون این وضعیت وجود نمی‌داشت.» حمیدالله نیز می‌‌گوید: «آتش‌نشانی خیلی ناوقت رسید؛ در حالی که در فاصله‌ی ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری این منطقه موقعیت دارد.»

هرچند شهرداری کابل‌ و وزارت امور داخله تا کنون در این باره اطلاعات رسمی ارائه نکرده اند، اما قاری بدر، فرمانده کندک اول حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل، به سلام‌وطندار می‌گوید که آنان تا کنون نتوانسته اند علت آتش‌سوزی را مشخص کنند و بررسی‌ها در این باره آغاز شده است.

او ادعاها درباره‌ی ناوقت‌رسیدن آتش‌نشانی را بی‌بنیاد می‌خواند. «دلیل آن تا کنون مشخص نیست، اما چوکی‌داران را برده‌ایم و تحقیقات جریان دارد.»

گفتنی است که بیش‌تر وقت‌ها این گونه آتش‌سوزی‌ها در نتیجه‌ی شارتی برق یا بی‌احتیاطی با وسایل آتش‌زا، رخ می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: