شماری از باشنده‌گان و آگاهان امور کشاورزی در بادغیس از قطع بی‌رویۀ درختان پسته در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که‌ از چند سال به این‌سو شماری از مردم درختان پسته را به‌طور غیرقانونی قطع می‌کنند و به‌عنوان مواد سوخت از آن کار می‌گیرند. آنان از مسئولان امارت اسلامی در بادغیس می‌خواهند که جلو قطع جنگلات پسته در این ولایت را بگیرند.

محمدکریم هاشمی، باشندۀ بادغیس در این باره می‌گوید: «جنگلات پسته به‌خصوص درختان بیش‌تر به‌صورت غیرقانونی قطع می‌شود. خواست ما در کُل از ارگان‌های ذی‌ربط این است که باید جلو چنین افراد گرفته شود و با آن‌ها برخورد قانونی صورت بگیرد و هم‌چنان از ریاست محترم زراعت ما خواهان این هستیم که این موضوع را بسیار جدی بگیرد.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

میرویس صدیقی، دیگر باشندۀ بادغیس نیز در این باره می‌گوید: «ما از ریاست زراعت خواهش می‌کنیم که جلو قطع درختان پسته را بگیرد و اگر جلو قطع درختان را نگیرد، روزبه‌روز ما جنگلات را از دست می‌دهیم.»

میرویس پهمل، از آگاهان امور کشاورزی در بادغیس نیز قطع درختان را به زیان مردم، دولت و محیط زیست می‌داند و بر حفظ و نگه‌داری آن تأکید می‌کند.

او می‌گوید: «قطع جنگلات مستقیماً روی محیط زیست تأثیر منفی می‌گذارد، هوا را آلوده می‌سازد، بلاخره بر اقتصاد کشور ضربۀ کلان وارد می‌کند. جنگلات یک خانۀ مصون برای حیات وحش است،‌ در حفظ جنگلات ما باید کوشا باشیم، در قسمت رشد آن باید برنامه‌های مختلفی را اداره‌های دولتی ما داشته باشند.»

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

باشنده‌گان و مسئولان محلی بادغیس هم‌چنان می‌گویند، پیش از این در این ولایت بیش از ۹۰ هزار درخت پسته وجود داشت که در چند سال پسین به ۳۰ هزار درخت کاهش یافته است.

محی‌الدین بشری، رئیس زراعت و مالداری بادغیس نیز قطع جنگلات پسته در این ولایت را تأیید می کند اما می‌گوید، با کسانی ‌که دست به چنین کاری بزنند، برخورد جدی خواهند کرد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: