باشندگان شماری از ولسوالی‌های پکتیکا، به سلام‌وطندار می‌گویند که دوربودن و کم‌بودن مرکزهای توزیع شناس‌نامه‌ی برقی از محل زندگی شان، سبب شده است که نتوانند به راحتی شناس‌نامه دریافت کنند.

این باشندگان پکتیکا، از مسئولان حکومتی می‌خواهند که برای هر چند ولسوالی یک مرکز توزیع شناس‌نامه‌ی برقی ایجاد شود تا مردم به راحتی بتوانند شناس‌نامه دریافت کنند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

عالم‌خان، باشنده‌ی ولسوالی یحیاخیل پکتیکا که با خانواده‌اش برای گرفتن شناس‌نامه‌ی برقی به شهر شرن، مرکز این ولایت آمده است، می‌گوید که دوربودن از مرکز ولایت و بلندبودن هزینه‌ی رفت‌وآمد، سبب شده است که مردم برای گرفتن شناس‌نامه‌ی برقی با مشکل روبه‌رو شوند.

بلال، باشنده‌ی ولسوالی گیان پکتیکا، می‌گوید که به دلیل دوری راه تا مرکز این ولایت، برای گرفتن شناس‌نامه‌ی برقی با مشکل روبه‌رو است. «از ولسوالی گیان تا شهر شرن، مرکز ولایت چهار یا پنج ساعت فاصله است؛ کرایه‌ی موتر زیاد تمام می‌شود؛ بیش‌تر مردم تنگ‌دست اند؛ این گونه نیست که همه‌ی مردم پول‌دار باشند.»

در همین حال، فیض‌محمد صمیم، رییس احصائیه و معلومات پکتیکا، می‌گوید که در این ولایت تنها دو مرکز توزیع شناس‌نامه‌ی برقی -یکی در شهر شرن و یکی هم در ولسوالی ارگون- فعال است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

به گفته‌ی رییس احصائیه و معلومات پکتیکا، این وضعیت سبب شده است که باشندگان ولسوالی‌های این ولایت برای گرفتن شناس‌نامه‌ی برقی با مشکل روبه‌رو شوند.

بر اساس آمار ریاست احصائیه و معلومات پکتیکا، در دو سال گذشته کم‌وبیش ۱۰۰ هزار شناس‌نامه‌ی برقی به باشندگان این ولایت توزیع شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: