مسئولان در معینیت غذا و داروی وزارت صحت عامه، امروز (پنج‌شنبه، ۵ میزان) در برنامه‌ای می‌گویند که از آغاز سال روان خورشیدی تا کنون، بیش از ۸۶۰ تُن مواد غذایی و داروی کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته در کشور را از بین برده‌ اند.

جاوید هژیر، نماینده‌ی معینیت غذا و داروی وزارت صحت عامه، می‌گوید که در شش ماه گذشته این مقدار مواد غذایی و داروی کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته از واحدهای مرکزی و ولایتی گرد‌آوری و نابود شده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

او می‌افزاید: «از آغاز امسال تا کنون، بیش از ۸۶۰ تُن مواد غذایی بی‌کیفیت، تاریخ‌گذشته و هم‌چنین داروهای غیرقابل استفاده یا اقلامی که توسط لابراتوار کنترل کیفیت معینیت غذا و ادویه نتیجه‌ی منفی داشتند را، توانستیم از واحدهای مرکزی و ولایتی جمع‌آوری و نابود کنیم.»

مسئولان در معینیت غذا و داروی وزارت صحت عامه، می‌افزایند که در نخست به افراد متخلف توصیه می‌شود تا از فروش مواد غذایی و داروهای کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته خودداری کنند و در صورت تکرار، به نهادهای عدلی معرفی خواهند شد.

از سویی هم، شماری از باشندگان کابل، با نگرانی از خریدوفروش مواد غذایی تاریخ‌گذشته و داروهای کم‌کیفیت در دکان‌ها و داروخانه‌های شهر و ولایت‌ها، از معینیت غذا و دارو می‌خواهند که جلو قاچاق مواد غذایی و داروهای کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته را به داخل کشور بگیرند.

میرویس و ناظرحسین، دو تن از باشندگان کابل، می‌گویند که باید از واردات مواد غذایی و داروهای کم‌کیفیت در مرزهای کشور جلوگیری شود.

میرویس، می‌گوید: «باید جلو قاچاق مواد غذایی و داروهای بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته در سرحدات گرفته شود.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

ناظرحسین، نیز می‌گوید: «بهترین راه این است که از ورود مواد غذایی و داروهای بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته در مرزها جلوگیری شود.»

گفتنی است که سال گذشته ۸۵۰ تُن مواد غذایی و داروی کم‌کیفیت و تاریخ‌گذشته از مرکز و شماری از ولایت‌ها گرد‌آوری و نابود شده بود.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: