مسئولان در اداره‌ی ملی ستندرد، امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) در برنامه‌‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی این نهاد، می‌گویند که در یک سال گذشته از ۱۱ میلیون و ۲۵۸ هزار تُن مواد نفتی و ساختمانی نظارت کرده اند که از این میان، بیش از ۲۸۰ هزار تُن آن بی‌کیفیت تثبیت شده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

وحید‌احمد بدری، رییس دفتر این اداره، می‌گوید که در یک سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۳۵۹ نمونه مواد ساختمانی، نفتی و نساجی در آزمایش‌گاه‌های این اداره آزمایش شده است. «در یک سال گذشته سه میلیون و  ۸۷۸ هزار و ۴۱۵ تُن مواد نفتی، گاز و مشتقات آن در بندرها ارزیابی شده که  از این میان، ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ تُن آن بی‌کیفیت تثبیت شده است.»

بدری، می‌افزاید که اداره‌ی ملی ستندرد در یک سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۲۸۳ میلیون افغانی درآمد نیز، گردآوری کرده است.

محمد‌آصف قانت، معاون تخنیکی اداره‌ی ملی ستندرد، می‌گوید: «دو هزار و ۷۴۶ تُن مواد نفتی، ساختمانی و نساجی به آزمایش‌گاه‌ها فرستاده و از فروش مواد نفتی بی‌کیفیت پیش‌گیری شده است. این اداره نورم ۴۹۳۲ وسایط نقلیه را نیز تثبیت کرده است.»

مسئولان اداره‌ی ملی ستندرد، می‌گویند که در یک سال گذشته کارخانه‌های تولیدی را بررسی و مراحل تولید آن را با ستندردها برابر کرده اند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

گفتنی است که در یک سال گذشته بیش‌ترین مواد نفتی و ساختمانی از ایران، اوزبیکستان و ترکمنستان به افغانستان وارد شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: