مسئولان در ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان، از ویران‌شدن ۳۰۰ منبع آبی در نتیجه‌ی سیلاب‌های پسین در این ولایت خبر می‌دهند.

وسیم واحدی، مدیر عمومی انجنیری ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان، به سلام‌وطندار می‌گوید که بارش شدید باران و جاری‌شدن سیلاب‌های ویران‌گر پسین در این ولایت، ۱۴ شبکه‌ی آب‌رسانی و حدود ۳۰۰ منبع آبی که شامل چاه‌ها و چشمه‌های آب است را، به گونه‌ی کلی و قسمی ویران کرده است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

واحدی، تصریح می‌کند که بیش‌تر شبکه‌های آب‌رسانی و منبع‌‌های آبی در ولسوالی‌های برکه و بغلان مرکزی، ویران شده و از بین رفته است.

مدیر عمومی انجنیری ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان، می‌‌افزاید که ۷۰ درصد ویرانی شبکه‌های آب‌رسانی و منبع‌های آبی در ولسوالی‌‌های برکه و بغلان مرکزی و ۳۰ درصد دیگر آن در ولسوالی‌های پلخمری، دهنه‌‌ی غوری، دندی غوری و دوشی است.

به گفته‌ی او، به ۲۰۰۰ تن در ولسوالی‌های بغلان مرکزی و برکه که به آب صحی نیازمند اند، از سوی ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان همه‌روزه توسط تانکرها آب صحی انتقال داده می‌شود.

واحدی، هم‌چنان می‌‌گوید در ساحاتی که آب‌های آشامیدنی آلوده شده است، به ۲۰۰۰ تن کیت‌های حفظ‌الصحه توزیع کرده اند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

گفتنی است که برای ترمیم شبکه‌های آب‌رسانی ویران‌شده، اقدامات صورت گرفته و این ریاست در هم‌آهنگی مؤسسه‌ها در تلاش ترمیم دوباره‌ی شبکه‌های ویران‌شده است.

با این همه، شماری از باشندگان ساحه‌ی «شمرق» بغلان، از ویرانی چاه‌های آبی شان و نبود آب آشامیدنی، شکایت می‌کنند و می‌گویند که همه‌روزه آب صحی را با پول خریداری می‌کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: