شماری از باشندگان شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار، می‌گویند که هم‌زمان با افزایش ازدحام ترافیکی، شهر هر روز تنگ‌تر می‌شود.

آن‌ها، از شهرداری جلال‌آباد و دیگر نهادهای مرتبط، می‌خواهند که به توسعه‌ی شهر توجه کرده و با معیاری‌سازی چهارراه‌ها، سرک‌ها، جویچه‌ها و پیاده‌روها مشکل ازدحام شهری را برطرف کنند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

عبیدالله، راننده‌ی تکسی در شهر جلال‌آباد، می‌گوید:«سرک مقابل قومندانی در گذشته خام بود؛ حالا پخته‌کاری شده است به همین خاطر بسیار مشکل حل می‌شود؛ در گذشته راه‌ بند می‌شد و رویدادهای ترافیکی رخ می‌داد؛ مانند این سرک‌، دیگر سرک‌ها هم باید پخته‌کاری شوند.»

عبدالمجید، دیگر راننده نیز، می‌گوید: «در گذشته بعضی از سرک‌ها تنگ بود حالا وسیع شده است. ما از دولت می‌خواهم که سرک‌های بیش‌تر  را وسیع و مشکلات مردم را حل کند.»

شهرداری جلال‌آباد نیز با تأیید افزایش ازدحام شهری، می‌گوید که این اداره برنامه‌هایی را روی دست دارد که با عملی‌سازی آن، این مشکل حل خواهد شد.

عبدالرازق، شهردار جلال‌آباد، می‌گوید که در سال آینده بسیاری از سرک‌ها در این ولایت ترمیم خواهد شد.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

او می‌افزاید: «۳۰۰ متر طول دارد و در دو طرف آن پیاده‌رو‌ها نیز ساخته شده است؛ نزدیک به ۱۱ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد؛ عمق این سرک ۳.۵ متر است که در کنار خود پیاده‌رو هم دارد و در سال نو روند ترمیم سرک ها در شهر نیز آغاز می‌شود.

در این اواخر، ازدحام در شهر جلال‌آباد افزایش یافته که به گفته‌ی باشندگان این شهر رفت‌وآمد باشندگان دیگر ولایت‌ها به این شهر، سبب شده گاهی وقت‌ها راه‌رفتن در پیاده‌روها نیز دشوار شود.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: