مسئولان وزارت صحت عامه، امروز (چهارشنبه، ۱۹ دلو) در برنامه‌ای که به مناسبت «روز جهانی مبارزه با سرطان» برگزار شده بود، می‌گویند که بر اساس یافته‌های سازمان جهانی بهداشت، در ۲۰۲۲ میلادی ۲۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان در سراسر کشور ثبت شده که از این میان، ۱۶ هزار تن آنان جان باخته اند.

حبیب‌الله آخوندزاده، معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه، می‌گوید: «بر اساس گزارش سازمان صحی جهان، در سال گذشته‌ی میلادی، ۲۳ هزار تن به بیماری سرطان مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۳ هزار واقعه‌ی آن میان خانم‌ها و ۱۰ هزار واقعه‌ی دیگر میان مردان ثبت شده است. هم‌چنان از این میان ۱۶ هزار تن در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

مسئولان وزارت صحت عامه، می‌‌افزایند که مرکزهای تشخیص و درمان بیماری سرطان در شفاخانه‌های جمهوریت، صحت طفل اندراگاندی و استقلال در کابل و همین گونه در هرات و بلخ ایجاد شده اند که به طور میانگین، روزانه به نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار سرطان، خدمات صحی عرضه می‌شود.

در همین حال، پزشکان می‌گویند که ابتلا به سرطان قابل پیش‌گیری است و در این راستا، باید به شهروندان آگاهی‌ داده شود.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

حیدرخان حیدر، رییس طب وقایه‌ای وزارت صحت عامه، می‌گوید: «سرطان قابل وقایه و درمان است و شهروندان نباید نگرانی بیش‌تر داشته باشند. آگاهی‌دهی به شهروندان باید بیش‌تر شود.»

گفتنی است که سخن‌گوی وزارت صحت عامه در ۱۵ دلو (روز جهانی مبارزه با سرطان)، به سلام‌وطندار گفته بود که در ۲۰۲۲ میلادی، ۳۰۰۰ تن در اثر ابتلا به بیماری سرطان در سراسر کشور جان داده اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: