وزارت صنعت و تجارت، از چند روز به این سو، کارزار استفاده از محصولات وطنی را به منظور پشتیبانی از این محصولات در سراسر کشور آغاز کرده است.

عبدالسلام جواد، سخن‌گوی این وزارت، از امارت اسلامی می‌خواهد که به منظور پشتیبانی از محصولات داخلی، در همه اداره‌های دولتی از آن استفاده شود. او، می‌افزاید که افغانستان در تولید ۶۳ کالا به خودکفایی رسیده است و دیگر به واردکردن آن‌ها از بیرون نیازی نیست.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

هم‌زمان، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، از آغاز و راه‌اندازی کارزار پشتیبانی از تولیدات داخلی استقبال می‌کند و آن را در رشد اقتصاد کشور، مؤثر می‌داند.

خان‌جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، می‌گوید: «برنامه‌ای در سطح ملی برای حمایت از تولیدات داخلی آغاز شده است. ما از این برنامه استقبال می‌کنیم و نیز این اقدام امارت اسلامی، می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور مؤثر تمام شود.»

در همین حال، شماری از کارشناسان می‌گویند که این طرح امارت اسلامی، می‌تواند شماری از شرکت‌ها را از ورشکستگی نجات بدهد.

عبدالنصیر رشتیا، آگاه اقتصادی، می‌گوید: «در یک سال گذشته، بعضی شرکت‌های تولیدی بنابر مشکلات اقتصادی به ورشکستگی روبه‌رو شده اند. این اقدام می‌تواند آنان را از ورشکستگی نجات بدهد و نیز برای تشویق سرمایه‌گذاری مؤثر تمام می‌شود.»

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که کشورهای منطقه از جمله چین، روسیه و ایران علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در این کشور اند. بر اساس آمار این وزارت، در یک سال گذشته، ۱۵۰ شرکت خارجی جواز فعالیت در کشور را از این وزارت به دست آورده است.

بر اساس معلومات وزارت صنعت و تجارت، اکنون بیش‌تر از چهار هزار شرکت تولیدی در افغانستان فعالیت دارند و در روزهای پسین، جواز هفت هزار شرکت تجارتی نیز تمدید شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: