وزارت امور خارجه امروز با پخش خبرنامه‌یی در توییترش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که از تحریم‌ها به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکنند.

این وزارت گفته است که موافقت‌نامۀ دوحه دربارۀ رفع هرگونه محدودیت از مقام‌های امارت اسلامی، باید اجرایی شود.

وزارت امور خارجه در این خبرنامه افزوده است که اگر محدودیت‌ها بر سفر مقام‌های امارت اسلامی وضع شود، در گفت‌وگوهای سیاسی و تعامل فاصله ایجاد می‌شود و باید از آن جلوگیری شود.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

در خبرنامه آمده است که برخی از حلقات «متعصب» در غرب، میان افغانستان و جهان فاصله ایجاد و افغان‌ها را تشویق می‌کنند که در برابر آن‌ها موضع سخت بگیرند که این به سود هیچ کس نخواهد بود.

‏این در حالی‌ست که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در آخرین نشست این شورا روی تمدید معافیت سفر ۱۳ تن از مقام‌های امارت اسلامی به توافق نرسیدند.

رسانه‌های خارجی گزارش داده دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌اند که روسیه و چین می‌خواهند به هر ۱۳ مقام اجازه داده شود که به سفر ادامه دهند؛ در حالی که آمریکا و کشورهای غربی مصمم‌اند در اعتراض به عقب‌نشینی امارت اسلامی از تصمیم خود دربارۀ حقوق زنان و ایجاد دولت فراگیر، معافیت سفر تمام مقام‌های امارت اسلامی را تمدید نکنند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز گفته‌اند که روسیه و چین برای بررسی آخرین پیشنهاد ایالات متحده زمان خواسته‌اند.

قرار است روسیه و چین پس از روز دوشنبه به پیشنهاد آمریکا پاسخ دهند و تصمیم‌گیری دربارۀ ممنوعیت سفر مقام‌های امارت اسلامی تا این روز معطل شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: