شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (جمعه، دهم سرطان)، دربارۀ وضعیت زنان افغانستان نشست اضطراری برگزار کرده است. این نشست در جریان پنجاهمین نشست عادی شورای حقوق بشر برگزار شده است.

میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در این نشست اضطراری گفته است که زنان و دختران افغانستان عقب‌نشینی قابل توجهی را در زمینۀ حقوق بشر در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند. او افزوده است که «آیندۀ آنان حتی تاریک‌تر خواهد بود، اگر به‌طور فوری وضعیت تغییر نکند.»

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

در همین حال، ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر افغانستان، نیز در این نشست سخنرانی کرده است. او گفته که «سرکوب فزایندۀ امارت اسلامی، در زمینۀ زن‌ستیزی در سطح جهانی بی‌مانند است.»

پیش از این، سخنگوی شورای حقوق بشر در شهر ژنو به خبرنگاران گفته بود که فرانسه و اتحادیۀ اروپا خواهان برگزاری این نشست شده‌ و دیگر کشور‌ها نیز از آن حمایت کرده‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

فرانسه و اتحادیهٔ اروپا با ارسال نامه‌یی به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته‌ بودند که «وخامت» قابل توجه وضعیت حقوق بشری زنان و دختران در افغانستان از آگست ۲۰۲۱ به این‌سو، نیازمند «توجه فوری» این شورا است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: