مسئولان اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل می‌گویند که مالکان رسانه‌ها و نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها و خبرنگاران، از نام خبرنگاران در روند انتقال شهروندان آسیب‌پذیر به بیرون از کشور، سوءاستفاده کرده‌اند.  

مسرور لطفی، مسئول رسانه‌یی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان، از نهادهای ملی و بین‌المللی پشتی‌بان رسانه‌ها و خبرنگاران می‌خواهد که جلو سوءاستفادۀ مالکان رسانه‌ها و نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها از نام خبرنگاران را بگیرند.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

مسئول رسانه‌یی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان می‌افزاید: «یک مقدار نگرانی‌ها بابت سوءاستفاده از هویت و نام خبرنگاران وجود دارد که باعث نگرانی ما هم شده و خبرنگاران را هم نگران کرده است. از پروسۀ/روند انتقال گرفته تا کمک‌هایی که از جانب بعضی از نهادهای ملی و بین‌المللی می‌شود.»

شماری از خبرنگاران نیز با ابراز نگرانی در این باره می‌گویند که مالکان رسانه‌ها و نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها، خویشاوندان و نزدیکان‌‌شان را به‌نام خبرنگار از کشور بیرون کرده‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

پیش از این نیز شماری از خبرنگاران با انتقاد از مالکان رسانه‌ها و نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها، آنان را متهم کرده‌اند که به‌جای خبرنگاران آسیب‌پذیر، خویشاوندان و نزدیکان‌شان را از طریق روند انتقال افراد آسیب‌پذیر به بیرون از کشور منتقل کرده‌اند.

هم‌اکنون شمار بسیاری از خبرنگاران واجد شرایط روند انتقال، در افغانستان مانده‌اند و در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: