بی‌بی صابره، کودک یک‌ساله که هنوز هم به شیر مادر نیاز داشت، بی‌خبر از این‌که او را فروخته‌اند تا زنده‌گی سُمیه، خواهر خُردترش را نجات دهند. بی‌بی صابره پنج خواهر قدونیم‌قد دیگر دارد. پدر بی‌بی‌ صابره در صفوف نیروهای دولت پیشین بود و در خانۀ کوچکی در شهر پلخمری، مرکز بغلان زنده‌گی می‌کردند، اما پس از سقوط دولت پیشین، پدرش ناپدید شده و تاکنون از سرنوشت او خبری نیست.

‌لیلما، مادر بی‌بی صابره، می‌گوید که برای حفظ جان خود و کودکانش به شهر کابل آواره شده است و در یکی از پارک‌های/تفریح‌گاه‌های این شهر به‌سر می‌برد. او می‌گوید که پس از آمدن به کابل، سُمیه، کودک دیگرش بیمار شده و برای درمان او هیچ چیزی نداشته و ناگزیر شده است تا بی‌بی صابره را به مبلغ ۳۰ هزار افغانی در کابل بفروشد و این مقدار پول را برای درمان سُمیه مصرف کند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

لیلما می‌افزاید که سُمیه هنوز هم در شفاخانه است و با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. «تنها همین پول به بیماری سُمیه مصرف شده و اکنون نیز به پول بیش‌تر نیاز دارد.» به گفتۀ لیلما، حتی شفاخانه‌ها در کابل به او کمک نکرده است و اکنون هم هیچ نمی‌داند دست به کجا دراز کند.

او هم‌چنان می‌گوید که با سقوط دولت پیشین، شوهرش ناپدید شده است و حتی از زنده‌بودن و مرده‌اش خبری نیست و بار زنده‌گی را به او واگذار کرده است.

هنگامی که لیلما دربارۀ بی‌بی صابره سخن می‌گوید، بغض گلویه‌اش را می‌فشارد و می‌گوید که تنها درد ازدست‌دادن فرزند را خودش می‌داند. لیلما می‌گوید که بی‌بی صابره هنوز هم نیاز به شیر مادر داشت؛ ولی فقر او را واداشت تا برای سرنوشت دیگر فرزندانش صابره را قربانی کند. لیلما می‌افزاید که اکنون نیاز به درمان سُمیه دارد تا او را نیز از دست ندهد.

سلام‌وطندار را در اینستاگرام دنبال کنید

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: // // //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: