بخش اختصاصی کووید ۱۹ شفاخانۀ محمدعلی جناح با ظرفیت ۱۰۰ بستر، امروز از سوی مسئولان وزارت صحت گشایش یافت.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت در مراسم گشایش این مرکز می‌گوید، این نخستین مرکز درمان بیماران کووید ۱۹ است که با دستگاه تولید اکسیژن مجهز است.

سرپرست وزارت صحت می‌گوید این نخستین مرکز درمان بیماران کووید ۱۹ است که با دستگاه تولید اکسیژن مجهز است.

سرپرست وزارت صحت می‌افزاید، در صورتی که وضعیت بحرانی شود، این مرکز می‌تواند تا ۲۰۰ بستر به بیماران کرونایی اختصاص دهد. به گفتۀ وحید مجروح، در دو تا چهار هفتۀ آینده کشور گواه وضعیت ناگواری خواهد بود و شهروندان باید توصیه‌های این وزارت را جدی بگیرند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

وحید مجروح می‌گوید: «یک ماه قبل سکتور صحت نگرانی‌اش را با رسانه‌ها شریک کرد که اگر شهروندان توجه نکنند، وضعیت وخیم خواهد شد. سه روز قبل گفتم که آرام‌آرام وارد یک فاز بحرانی می‌شویم؛ اما امروز می‌گویم که بسیار سریع وارد یک فاز بحرانی می‌شویم.»

سرپرست وزارت صحت نیز می‌گوید که کم‌بود اکسیژن در کشور، از چالش‌های عمدۀ فراروی بخش صحت است. به گفتۀ او، اکنون هفت دستگاه تولید اکسیژن در کابل فعالیت می‌کند. آقای مجروح در این نشست از محدودیت‌های بیش‌تر در روزهای آینده نیز خبر داد.

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

این در حالی‌ست که وزارت صحت اعلام کرده است در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار کرونایی در کشور جان‌های‌شان را از دست داده‌ و ۱۵۰۹ مبتلای جدید هم شناسایی شده‌‌اند. با شناسایی موارد جدید ابتلا و فوتی، رقم مبتلایان به ۷۶ هزار و ۶۵۳ تن و رقم جان‌باخته‌گان به ۳۰۶۸ تن رسیده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: