Asset 1SWN

صلح افغانستان محور گفت‌وگوی خلیلزاد با باجوه؛ اشتباهات گذشته نباید تکرار شود

Zalmai

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان و جنرال سکات میلر، فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در سفرشان به اسلام‌آباد با جاوید قمر باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده‌اند.

خلیلزاد و میلر روز گذشته، پنج‌شنبه هفدهم میزان/مهر به پاکستان رفته‌اند.

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد اعلام کرده که آقای خلیلزاد و جنرال میلر در دیدار با باجوه در بارۀ مسایل مهم از جمله روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

در یک خبرنامۀ سفارت آمریکا در اسلام‌آباد آمده است که دو طرف توافق کرده‌اند که نباید فرصت «تاریخی» به دست آمده برای صلح در افغانستان از دست برود و اشتباهات گذشته نباید تکرار شود.

خبرنامه می‌افزاید که در این دیدار در بارۀ سفر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان و نقشۀ راهی که روابط افغانستان و پاکستان را پس از صلح تنظیم می‌کند نیزگفت‌وگو شده ‌است.

دو طرف بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان نیز تأکید کرده‌اند و گفته‌اند هم‌زمان با گفت‌وگوهای صلح در دوحه، خشونت‌ها در افغانستان نیز کاهش یابند.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان هفتۀ گذشته دور تازۀ سفرش را به قطر و منطقه آغاز کرد. او در دوحه با هیأت‌های گفت‌وگوکنندۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان دیدارهایی داشت.

خلیلزاد در حالی به قطر و منطقه سفر می‌کند که با گذشته نزدیک به یک‌ماه گروه‌های تماس هیأت‌های گفت‌وگوکنندۀ دولت و طالبان در  دوحه چندین نشست داشته‌اند، اما تاکنون این نشست‌ها هیچ نتیجه‌یی در پی نداشته است و دو طرف موفق نشده‌اند که کارشیوۀ گفت‌وگوهای رسمی بین‌الافغانی را نهایی سازند.

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: // // //

به اشتراک بگذارید:
اخبار و تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

فیسبوک

توییتر

تلگرام