وزارت داخله یک قطعه‌ی امنیتی برای حفاظت از جنگلات ایجاد کرده است

مسئولان در وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی، می‌گویند که یک قطعه‌ی امنیتی را برای حفاظت از جنگلات کشور ایجاد کرده اند. بسم‌الله حبیب، معاون سخن‌گوی وزارت امور داخله، می‌گوید که این نیروها موظف شده اند تا از قطع جنگلات، قاچاق گیاهان طبی و شکار حیوانات وحشی، جلوگیری کنند.

آگاهان: عمل‌کرد اسرائیل در غزه سبب به‌رسمیت‌شناسی کشور مستقل فلسطین از سوی کشورها می‌شود

در میانه‌ی جنگ خونین اسرائیل و حماس در غزه، سه کشور اروپایی برای به‌رسمیت‌شناسی فلسطین به عنوان کشوری مستقل اعلام آمادگی کرده ‌اند. ناروی، ایرلند و اسپانیا، اعلام کرده‌ اند که این سه کشور به گونه‎ی مشترک تصمیم گرفتند تا فلسطین را به ‌رسمیت بشناسند؛ اقدامی که با استقبال برخی کشورها از جمله ترکیه و قطر روبه‌رو شده‌ است.

محمدیعقوب مجاهد با معاون وزارت خارجه‌ی قطر دیدار کرد

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی، امروز با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزارت امور خارجه‌ی قطر ‌و هیئت هم‌راهش، در دفتری کاری‌اش دیدار و گفت‌وگو کرده است. در این دیدار سرپرست این وزارت از کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی قطر به زلزله‌زدگان و سیلاب‌زدگان اخیر در کشور سپاس‌گزاری کرده است.

مجاهد: ا.ا بر تعهدش مبنی بر استفاده‌نشدن افغانستان در برابر دیگر کشورها پابند است

امارت اسلامی، بار دیگر ادعاها در باره‌ی حضور یا فعالیت گروه‌های هراس‌افکن در افغانستان را رد می‌کند و می‌گوید که بر تعهدش مبنی بر استفاده‌نشدن خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها پابند است. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌‌گوی حکومت سرپرست اسلامی، می‌گوید که هیچ گروه افراطی در افغانستان حضور یا فعالیت ندارد.

سرپرست وزارت صحت خواهان کمک جهانی در زمینه‌ی مبارزه با پولیو شده است

نشستی چهارروزه در باره‌ی مبارزه با بیماری فلج کودکان (پولیو) در افغانستان و پاکستان به میزبانی قطر در دوحه برگزار شده است. شرافت زمان امرخیل، سخن‌گوی وزارت صحت عامه، می‌گوید که قلندر عباد، سرپرست این وزارت، در یک نشست در باره‌ی مبارزه با پولیو در افغانستان و پاکستان در دوحه‌ی قطر شرکت کرده است.

اعلام زمان برگزاری کانکور ۱۴۰۳؛ حدود ۱۵۰ هزار داوطلب شرکت می‌کنند

مسئولان اداره‌ی ملی امتحانات، زمان برگزاری کانکور ۱۴۰۳ خورشیدی را اعلام کردند. عبدالباقی حقانی، سرپرست این اداره‌، می‌گوید که قرار است حدود ۱۵۰ هزار داوطلب از ۳۴ ولایت در کانکور امسال شرکت کنند و به گفته‌ی او، شرکت‌کنندگان شامل آزمون عمومی کانکور، مدرسه‌های دینی، دانش‌کده‌های ‌شبانه‌ی دانش‌گاه‌ها و کانکور اختصاصی، می‌شود.

سوی دیگر محدودیت‌های آموزشی و کاری؛ زنان به فعالیت‌های کوچک اقتصادی رو آورده اند

محدودیت‌های آموزشی و کاری بر زنان در نزدیک به سه سال گذشته، سبب شده که آن‌ها برای حضور دوباره در اجتماع و داشتن خودکفایی، به کار در بخش‌های مختلف رو آورند. در این گزارش، با ۲۳ زن در پنج ولایت گفت‌و‌گو شده که پس از روی‌کارآمدن حکومت سرپرست، به کارکردن در بخش‌های صنعت و تجارت، خیاطی، کشاورزی و مال‌داری، رو آورده اند.

باشندگان دایکندی در یک سال ساختمان ۴۶ مکتب را با هزینه‌ی شخصی شان ساخته اند

عنایت‌الله سهار، رییس معارف دایکندی، به سلام‌وطندار می‌گوید که باشندگان این ولایت در جریان بیش از یک سال گذشته ساختمان دست‌کم ۴۶ مکتب را با هزینه‌ی شخصی شان ساخته اند. ساختمان برخی از این مکتب‌ها به گونه‌ی پخته و بعضی دیگر خامه ساخته شده است.